Continental GT3-R - cel mai dinamic Bentley din istorie
18 Iunie 2014, 19:00
Pentru a comemora revenirea sa în sporturile cu motor, Bentley a creat cel mai dinamic model de serie din istoria sa, numindu-l - Bentley Continental GT3-R. Acesta a fost inspirat din
maşina de curse Continental GT3,
care participă cu succes în campionatul de anduranţă Blancpain
Endurance Series, iar în curând va lua parte şi la cursele nord americane, şi anume, în campionatul Pirelli World Challenge, alături de celebra echipă Dyson Racing.
Exteriorul noului Bentley Continental GT3-R are tangenţe cu bolidul de curse, prin culoarea albă a caroseriei, subliniată de linii verzi şi negre (singura combinaţie coloristică disponibilă), elementele aerodinamice negre,
capota cu prize de aer,
carcasele oglinzilor negre şi jante forjate de 21 inch, la fel de culoare neagră. Dar acestea sunt doar asemănări vizuale, care sunt pe departe identice, dacă le privim în esenţă. De exemplu, pentru a deveni o maşină de curse, Continental GT3 a
„slăbit” cu 1000 kg, în timp ce modelul de serie Continental GT3-R, a „dat jos” doar 100 kg, deşi după standardele maşinilor de serie, această cifră este destul de mare. Chiar şi aşa, în ciuda utilizării pe scară largă a fibrei de carbon şi a titanului în sistemului de evacuare, prin care s-a câştigat 7 kg, greutatea lui GT3-R rămâne a fi destul de mare - 2195 kg.
Chiar dacă „cura de slăbire” a impus eliminarea scaunelor spate, interiorul noului Bentley Continental GT3-R nu pare a fi gol. Aici încă domneşte excelenţa şi luxul suprem, datorită finisajelor din piele de culori negru şi verde, şi inserţiilor numeroase de Alcantara şi fibră de carbon.
Priviţi cât de magnific arată finisajele părţii din spate a habitaclului, chiar dacă nu regăsim aici o banchetă tradiţională – e pur şi simplu
uimitor de frumos!
Dar să revenim la ceea, că acest model este cel mai dinamic Bentley din istoria mărcii britanice. La fel ca
şi modelul de curse Continental GT3, cel de serie, Continental GT3-R, este echipat cu un V8 twin-turbo de 4.0 litri, puterea căruia a fost crescută până la 580 CP disponibili la 6000 RPM, în timp ce cuplul maxim a atins valoarea de 700 Nm, disponibilă deja de la
1700 RPM! Având o greutate de peste
2 tone, această maşină este foarte dinamică, accelerând de la 0 la 100 km/h în 3.8 secunde! Dar o asemenea acceleraţie fulgerătoare a sacrificat viteza maximă, care a coborât la 273 km/h, din cauza etajării mai scurte al transmisiei automate ZF cu 8 trepte, ceea ce, de alt fel şi a contribuit la
cifre impresionante al acceleraţiei.

Dar cel mai important lucru în
noul Continental GT3-R este manevrabilitatea. Suspensia preluată de pe versiunea V8 S, precum şi sistemul de tracţiune integrală şi sistemul de stabilitate ESP, au fost îmbunătăţite, în timp ce sistemul de control vectorial permite o abordare mai precisă a curbelor, datorită repartizării direcţionate al cuplului.
Cutia automată a devenit şi ea
mai rapidă, precum şi padelele
de lângă volan, iar sistemul de
frânare impresionează cu discuri
carbono-siliconice cu dimensiunea imensă de 420 mm şi etriere cu opt pistoane pe puntea faţă!

Dar această bijuterie o vor obţine doar
300 de cunoscători, deoarece noul Bentley Continental GT3-R reprezintă o ediţie limitată la 300 de exemplare, create manual la uzina din Crewe, în timp ce reglajele finale al fiecărui model vor fi executate de echipa Bentley Motorsport.
Fiecare viitor proprietar al noului Bentley Continental GT3-R va beneficia şi de o deservire gratuită timp de 4 ani, dar pentru a-şi primi bijuteria aceştia vor avea de aşteptat până la finele lui 2014, chiar dacă poate fi comandată acum.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,480
GALERIE FOTO (17 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!