Am ajuns la capătul pământului! Cu primul BMW cu tracţiune faţă din istorie!
9 Decembrie 2014, 20:24
Ieri a fost o zi dificilă pentru expediţia noastră, întrucât prima noastră tentativă de a ajunge la Nordkapp – cel mai nordic punct al Europei, supranumit de noi „capătul pământului” – a eşuat din cauza unui accident al unui autobuz de pe traseu, care ne-a făcut să ajungem cu întârziere la segmentul special de drum spre Nordkapp, în care se circulă doar în coloană organizată. Astfel, azi dimineaţă la 7:00 luam un mic dejun făcut de noi la hotel – în Nordkapp nu prea ai de unde alege hotele în care să ai parte de mic dejun organizat. Îndată
după micul dejun, pe la 7:30 porneam maşina afară şi ne pregăteam să mergem spre capătul pământului.

Maşina a fost parcată chiar pe malul mării Barents pe timpul nopţii, iar dimineaţă am găsit-o cu un strat generos de gheaţă peste ea, acoperit şi cu nişte zăpadă. Ne-au trebuit vreo 15-20 de minute să încălzim maşina bine de tot, astfel încât gheaţa de pe geamuri să se topească de-a binelea. Ultima noastră alimentare fusese realizată cu vreo 180 de kilometri în urmă, şi prin aceste regiuni nu am
mai întâlnit vreo staţie de alimentare. Rezervorul nostru, însă, indica un nivel ceva mai sus de 3/4, aşa că puteam fi liniştiţi deocamdată, mai ales că mai aveam şi canistre cu combustibil Rompetrol în portbagaj.

Am pornit spre zona de start a acelui segment de drum închis, aveam vreo 27 de kilometri până la ea. După ninsorile scurte, dar frecvente şi abundente de pe timpul nopţii, ne gândeam că şi drumul până acolo va fi dificil. Însă şi la o oră atât de matinală, într-un colţ atât de îndepărtat al
Norvegiei, tot ne-am întâlnit cu o autospecială care curăţa drumul! Am mers încet, astfel încât am ajuns abia pe la aproape de ora 9 la acea barieră. Mai erau două ore de aşteptare. Însă astăzi, cel puţin, vom fi cu siguranţă aici la momentul pornirii convoiului.
Pe la vreo 9:30 a venit una din autospeciale, iar şoferul ei ne-a dat un salut amabil şi ne-a întrebat dacă aşteptăm convoiul. I-am răspuns afirmativ, iar el ne-a confirmat că dânsul şi cu un alt coleg vor fi aici la 11:00 pentru a ne asigura drumul
deschis. L-am întrebat de eventuale lanţuri antiderapante instalate pe roţi, sau de pregătirea cordului de tractare – elemente despre care citisem online înainte de a ne pornire. Răspunsul şoferului de autospecială a fost cât se poate de nordic – „Hei, drumul e cu
adevărat dificil şi ai nevoie de abilităţi avansate de condus pe carosabil lunecos, dar odată ce ai ajuns cu bine până aici, înseamnă că ai aceste abilităţi avansate şi te vei descurca acolo. Dacă merg eu în faţă şi curăţ drumul, ca să nu te împotmoleşti în troienele de zăpadă, cu gheaţa şi curbele te descurci tu! Aşa că nu-ţi mai pune lanţurile antiderapante sau cordul acela de tractare, vei putea să ajungi şi aşa la Nordkapp, dacă eşti un şofer bun”. Ca să vezi! Ne simţim de
parcă am fi în faţa unui examen pentru vreun permis de condus de categorie galactică, nordică...

Însă a trebuit să mai aşteptăm începutul marelui examen preţ de o oră şi jumătate. Pe la 10:57 au venit ambele autospeciale. Noi am aţipit niţel între timp, punându-ne telefoanele să
sune la aceeaşi oră. Motorul maşinii a lucrat în tot acest răstimp şi ne-a asigurat căldura necesară în maşină, chiar dacă asta a însemnat sporirea mediei de consum. Aveam misiuni mai importante acum!

Observăm, încă, că nu mai e nicio altă maşină în aşteptare pentru convoi!
Suntem doar noi, o singură maşină cu tracţiune faţă în încercarea de a cuceri astăzi capătul pământului! Totuşi, cele două autospeciale nu ezită prea mult şi prima trece în faţa noastră, deschide bariera şi trece de ea, invitându-ne parcă să ne grăbim să pornim şi noi. Am pus cu rapiditate manivela transmisiei în poziţie D şi am pornit
zvelt. Însă drumul a devenit extrem din primele sute de metri. În primul rând, aveam extrem de multe urcuşuri pronunţate şi extrem de multe viraje strânse! Priveam camionul din faţa noastră cum trece cu o viteză incredibilă de ele. Noi nu ne simţeam încrezuţi să facem asta, aşa că am
ales să menţinem o viteză mai sigură. Ulterior, camionul din faţă a mai redus viteza şi ne aştepta. Problema acestui traseu o constituie şi riscul mare ca viscolul să formeze troiene imense de zăpadă pe el, dar şi poziţionarea lui pe un soi de crească abruptă, de pe care e foarte uşor să aluneci în decor!...
Am avut traversări de viraje la limita aderenţei, iar cele 4 mii de kilometri până aici ne-au ajutat să simţim maşina până exact la limitele ei fizice! BMW a făcut prima maşină cu tracţiune faţă din istoria sa şi odată cu asta a trebuit să renunţe la unele calităţi pur bavareze, precum motorul poziţionat longitudinal, senzaţia de
maşină care te împinge în spate, centrul de greutate coborât, însă a păstrat o serie de alte calităţi bavareze apreciabile – un echilibru excelent al maşinii, o manevrabilitate extraordinară şi o precizie incredibilă în traiectoriile pe care vrei să le înscrii. Iar atunci când toate aceste calităţi sunt prezente pe un monovolum familist, îţi
zici că noua Serie 2 Active Tourer este cu adevărat un BMW printre monovolume...

După 13 kilometri de drum de intensitate maximă, cu precizie milimetrică, am ajuns, în sfârşit la Nordkapp, la capătul pământului! Am continuat să mergem tocmai până la
globul simbolic de fier, instalat la cel mai nordic punct geografic al continentului European! Aici sfârşeşte Europa, iar mai departe, dincolo în zare, nu e decât Marea Barents, Oceanul Îngheţat de Nord şi Polul Nord! Am făcut-o! Am reuşit! Am ajuns la Nordkapp cu primul BMW cu tracţiune faţă din istorie! N-a fost deloc uşor, a trebuit să mergem peste 4,300 km până aici şi nici noi nu eram convinşi că vom reuşi, dar uite că a fost posibil! Am ajuns cu primul BMW cu tracţiune faţă acolo unde nici SUV-urile nu se prea aventurează să vină!
Şi să ştiţi că toate maşinile de pe aici sunt cu tracţiune integrală, chiar dacă sunt, aparent, doar sedanuri sau break-uri! Iar noi am ajuns la Nordkapp doar cu tracţiune faţă! Cu tot cu sacul de surprize de la Moş Crăciun în portbagaj!

Cu asta, doamnelor şi domnilor, şi dragi copii, am îndeplinit şi cea de-a doua misiune a expediţiei noastre fantastice! Am ajuns la capătul pământului! Iar mâine pornim spre casă într-un sprint accelerat! Vom
veni spre casă pe partea vestică a peninsulei scandinave şi vom avea doar un singur popas nocturn, în Copenhaga, care ne va separa primul episod de vreo 36 de ore de condus neîntrerupt de al doilea episod similar.
Vom avea relatări şi de pe traseu, iar distanţa pe care urmează să o parcurgem spre casă este de aproximativ 5,200 de kilometri lungi şi solicitanţi! Pe 14 decembrie trebuie să fim acasă, la Chişinău, pentru a
bucura, în showroom-ul BMW, copiii care au scris scrisori. Între timp Dvs., părinţii celor care au scris răvaşe pentru Moş Crăciun sau au desenat desene, veţi fi contactaţi pentru a fi invitaţi la petrecerea de Crăciun. Câţiva dintre Dvs. aţi uitat să indicaţi datele de contact atunci când aţi adus plicurile cu scrisori, dacă vă amintiţi că anume Dvs. aţi uitat să o faceţi daţi-ne un mesaj pe Facebook sau pe adresa de e-mail cu aceste date, menţionând şi detaliile răvaşului / desenului.

Între timp, noi ne-am savurat astăzi satisfacţia îndeplinirii misiunii noastre dificile. Am vizitat şi centrul de atracţii
turistice de la Nordkapp, intrarea în care, apropo, costă cam vreo 30 de euro de persoană. Odată ajunşi aici, însă, e un loc care merită văzut. Noi
aveam doar două ore şi jumătate la dispoziţie până la plecarea convoiului înapoi, aşa că am încercat să le savurăm din plin. Am mers ulterior înapoi pe acelaşi traseu şi am mai vizitat o mică localitate din apropiere, cu o mică prăvălie de suveniruri în ea.
Atunci când am ajuns înapoi la hotel, benzina din rezervor se apropia tot mai mult de nivelul 1/2. Iar staţii de alimentare nu există nicăieri în împrejurimi. Aşa că mâine dimineaţă, înainte de pornire, vom turna canistrele de combustibil Efix de la Rompetrol pentru a fi siguri că ajungem înapoi la civilizaţie!
Iar acum, seara, am prins în sfârşit şi minunata auroră boreală! E o privelişte fantastică, iar dacă mai ai răbdare să urmăreşti cerul îndelung, poţi asista la spectacole incredibile! BMW Seria 2 Active Tourer poate fi mândru, de astăzi! A ajuns peste tot – şi la Moş Crăciun acasă, în Laponia, şi la capătul pământului, la Nordkapp, şi în peisajele boreale! Şi toate astea graţie partenerilor acestei minunate expediţii de Crăciun – BMW Group, BMW Moldova, Rompetrol Moldova, reţeaua
de supermarket-uri „Nr1”, compania de finanţare Total Leasing & Finance, medicamentul „Fortin” prin compania Bilim Pharmaceuticals şi magazinul „X-Style”. Le spunem un mare mulţumesc tuturor acestor parteneri, dar un mulţumesc cel puţin la fel de mare îl meritaţi Dvs., toţi cititorii noştri sau ai entităţilor media partenere, ascultărorii Kiss Fm, care aţi depus efortul de a crea aceste scrisori sau desene pentru Moş şi ni le-aţi adus în punctele de colectare!
Ne reauzim cu noi relatări de pe traseul spre casă! În Copenhaga mai avem o misiune-surpriză! Mai modestă, mai puţin provocatoare, dar foarte interesantă! Fiţi alături!

PiataAuto.mdRedacţia PiataAuto.md
6
5,280
GALERIE FOTO (29 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Volkswagen
Bălţi, Moldova
la 9 Decembrie 2014 - 23:22
Bravo!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!