Pentru că Honda Civic Type R le-a furat titlul pentru cea mai rapidă maşină cu tracţiune faţă pe legendarul Nurburgring Nordschleife, cei de la SEAT au
îmbunătăţit versiunea de top al modelului Leon Cupra oferindu-i mai multă putere. Dacă anterior Leon Cupra era disponibil cu propulsor de 2.0 litri TSI de 265 CP sau 280 CP,
acum versiunea de 280 CP va fi înlocuită cu una mai performantă care dezvoltă 290 CP şi 350 Nm disponibili într-o plajă mult mai largă 1,700 5,800 rpm.
Cei drept, aceste modificări la propulsor nu au îmbunătăţit timpii demarajului de la 0 la 100 km/h, care constituie 5.8 secunde pentru versiunea cu cutie de viteze manuală în 6 trepte şi 5.7 secunde pentru cea dotată cu transmisia DSG cu dublu ambreiaj. Totuşi este o maşină cu
tracţiune faţă şi e greu să obţii un demaraj de pe loc mai bun.
În schimb, pe un circuit precum Nurburgring Nordschleife, aceste
ajustări vor ajuta maşina să iasă mai rapid din curbe şi să fie mult mai agilă. Rămâne doar de văzut, ce timpi va scoate noul SEAT Leon Cupra 290 pe
Iadul Verde şi dacă va reuşi să întoarcă coroana producătorului spaniol.