Problemele cu emisiile îi vizează şi pe cei de la Renault! Asociaţia producătorilor auto cere clarificări!
20 Ianuarie 2016, 11:43
După scandalul celor de la Volkswagen care a implicat 11 milioane de automobile cu emisii mult peste norma admisibilă, în septembrie 2015 guvernul francez a decis să verifice modelele altor producători, pentru a depista dacă şi aceştea trişează cu emisiile, precum au făcut-o cei de la Volkswagen. Printre cele 100 automobile testate, au fost 25 de modele Renault. Probleme cu emisiile au fost depistate la modelul Renualt Captur echipat cu dieselul 1.5 dCi de 110 CP, iar producătorul francez s-a autosesizat şi deja a lansat o campanie de rechemare, în urma
căreia vor fi rechemate în jur de 15,000 de exemplare Renault, inclusiv Captur. Conform celor de la Renault, aceste modele nu dispun de un sistem de trişare al emisiilor, fiind echipate cu un filtru care este pornit în diapazonul de temperaturi de +17 şi +35 grade Celsius, în timp ce în Paris temperaturile se ridică mai sus de 17 grade doar în perioada mai-septembrie, astfel, la temperaturi mai joase filtrul se deconectează şi maşina începe să emită mai multe noxe. Cei de la Renault au confirmat că problema a fost depistată şi remediată încă în
septembrie anul trecut şi aplicată în procesul de producţie. Modelele ce vor fi rechemate vor avea nevoie doar de o resoftare al unităţii de control al propulsorului. În acelaşi timp, producătorul francez respinge zvonurile cum ar fi iniţiat o altă campanie de rechemare a altor 700,000 de vehicule Euro 6 pentru remedierea problemelor cu emisiile, cele din urmă fiind compatibile cu normele legale şi nu necesită a fi rechemate. Totuşi, Renault nu neagă faptul că va propune clienţilor un sistem îmbunătăţit pentru reducerea emisiilor NOx.
Conform zvonurilor, pe lângă Renault, producători precum Mercedes-Benz şi Ford sunt suspectaţi de către guvernul francez că ar fi trişat cu emisiile. Toate aceste atacuri asupra producătorilor auto au stârnit nemulţumiri din partea Asociaţiei Producătorilor Auto Europeni (ACEA) în care intră 15 producători, precum BMW Group, DAF Trucks, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles,
Ford of Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, Opel Group, PSA Peugeot Citroen, Renault Group, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars şi Volvo Group. Metoda de testare, pe care o aplică guvernul francez şi asupra căreia insistă Uniunea Europeană, implică testele în lumea reală care reflectă condiţiile reale de exploatare.
Astfel, ACEA insistă ca criteriile de testare ale emisiilor să fie dezvăluite producătorilor, pentru ca aceştia să poată reduce decalajul dintre actualele teste de laborator, impuse de lege, și condițiile diferite ale testelor în lumea reală. Având noile criterii de testare „la mână”, producătorii auto ar putea planifica şi elabora noile modele în concordanţă cu acestea.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
1,803
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!