Noul Hyundai Santa Fe a fost dezvăluit oficial

Premiera europeană al noului Hyundai Santa Fe va avea loc peste câteva zile la Salonul Auto de la Geneva, iar în Coreea de Sud noul SUV a fost dezvăluit oficial, iar în scurt timp producătorul va da startul livrărilor primelor exemplare al noii generații. Interesul pentru noul Santa Fe în propria țară este unul de invidiat – în doar 8 zile dealerii au acumulat 14 mii comenzi, iar asta chiar dacă clienții nu au reușit să facă cunoștință cu noul model "pe viu"!
Noul Hyundai Santa Fe a primit un design complet revizuit, fără careva tangențe cu generația precedentă. La partea frontală modelul a preluat ideea celui mai compact crossover din gama coreenilor Kona, cu blocuri optice duble. Grila radiatorului prezintă evoluția limbajului stilistic al modelelor precedente, căpătânt un design nou, dar familiar. Formele unghiulare oferă SUV-ului un look mai masiv, iar în lungime modelul a crescut cu 70 mm până la 4,770 mm. Ampatamentul constituie acum 2,765 mm (+65 mm față de predecesor), iar în lățime Santa Fe măsoară 1,890 mm (+10 mm). Doar înălțimea a rămas neschimbată – 1,680 mm. Caroseria a devenit mai rigidă cu 15.4% grație aliajelor noi, iar acest lucru aduce beneficii nu doar siguranței pasive, ci și izolării fonice.
Pentru piața din Coreea de Sud Santa Fe vine cu propulsoarele generației precedente. Versiunea pe benzină are sub capotă unitatea turboaspirată 2.0 T-GDi cu 235 CP la activ. Sunt prezente și cele două propulsoare diesel – de 2.0 litri cu 186 CP și de 2.2 litri cu 202 CP. Vechea cutie automată cu 6 trepte a cedat locul celei noi cu 8 rapoarte, cunoscută după versiunea actualizată KIA Sorento Prime. SUV-ul vine echipat cu sistemul intelectual de tracțiune integrală HTRAC, care nu are, însă, nici o tangență cu transmisia cu aceeași denumire de pe sedanurile Genesis. În mod standard, cuplul este transmis pe puntea față, iar în caz de lipsă de aderență sau la accelerări bruște acesta poate fi transmis și pe puntea spate.
Interiorul noului Santa Fe este absolut nou și, contrar stilisticii exterioare masive, acesta crează impresia aflării într-un sedan. La general, consola centrală este una familiară, însă aduce o evoluție ușoară a designului conceput de modelele prezentate anterior cu linii orizontale. Conform tendințelor stilistice actuale, consola centrală este dominată de ecranul sistemului multimedia, realizat în forma unei tablete. Producătorul declară, că habitaclul a devenit mai spațios, iar ca și anterior Santa Fe poate fi comandat în varianta cu 3 rânduri de scaune, iar în acest caz rabatarea scaunelor din spate a fost simplificată prin accesarea unei singuri comenzi. Volumul portbagajului a fost mărit până la 625 litri (+40 litri comparativ cu modelul precedent) pentru versiunea cu 5 locuri și până la 130 litri (+5 litri comparativ cu predecesorul) pentru versiunea cu 7 locuri.
Opțional Santa Fe poate fi echipat cu o planșă de bord digitală de 7 inch, cu afișajele sistemului de navigație, iar pe parbriz pot fi afișate informații adițional prin intermediul unui head-up display. SUV-ul poate percepe acum și comenzile vocale, fără a fi nevoie de a conecta smartphone-ul sau gadget-uri adiționale, precum anterior. Sistemul multimedia oferă conexiuni Apple CarPlay și Android Auto, iar gadget-ul poate fi incărcat prin intermediul unui sistem wireless (opțional). Calitatea sunetului difuzoarelor în dotările de top este asigurată de sistemul audio Krell. Afară de aceasta, unele sisteme al noului Santa Fe pot fi acționate la distanță prin intermediul unei aplicații din smartphone-ul proprietarului.
Printre sistemele de siguranță activă se enumeră cel de frânare automată în fața unui obstacul, inclusiv și în timpul mersului înapoi, sistem de menținere a benzii de circulație, faruri adaptive și primul sistem în industria auto, care atenționează despre centurile de siguranță cuplate pe bancheta din spate la finalul călătoriei, creat special pentru siguranța copiilor.
Publicul european va face cunoștință cu noul Santa Fe la începutul lunii martie la Geneva, iar vânzările vor începe pe parcursul primăverii acestui an. Noua generație a SUV-ului aduce și o majorare a prețurilor, de exemplu, în Coreea de Sud acesta a cunoscut o scumpire de 1,100 dolari, Santa Fe în dotarea incipientă cu motor pe benzină având un preț de 25,800 dolari. Prețul versiunii de top (fără opționale) cu propulsor diesel este estimată la 34,000 dolari.
0
3,718
GALERIE FOTO (40 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!