Porsche lansează noul Cayenne GTS, un SUV cu motor V8 imens, fără electromotoare în propulsie, creat pentru plăcerea condusului

22 Aprilie 2024, 11:18
Redacţia PiataAuto.md
Porsche a lansat versiunea facelift a lui Cayenne încă acum un an, iar de atunci până în prezent o versiune devenise marele absent, despre care fanii se întrebau dacă va mai reveni sau dacă o fi plecat complet în istorie — versiunea GTS. Ei bine, acum Porsche lansează noul Cayenne GTS, care debutează cu un motor V8 imens, cu 500 CP la activ. Şi pentru că trăim în timpul în care deja până şi modelele Mercedes-AMG care conţin motoare V8 vin inevitabil cu electromotoare şi sisteme de propulsie hibride complexe, lucru care se întâmplă şi la BMW cu modele precum XM, trebuie să menţionăm că noul model Porsche are doar un V8, fără alte electromotoare care să-l asiste în propulsie.
E vorba de propulsorul de 4,0 litri twin turbo, pe care Porsche îl mai utilizează şi pe alte modele, precum Cayenne S, dar pe noul GTS el vine într-o ipostază mai puternică, de 500 CP, cu 660 Nm. Nu e cea mai puternică interpretare posibilă a acestui motor, pentru că ne putem aminti de modelele RS din gama Audi, dar în cazul lui Cayenne GTS conta foarte mult echilibrul final de condus.
Apropo, noul Cayenne GTS debutează simultan în ambele caroserii, de SUV şi SUV coupe. Modelul are o suspensie cu gardă la sol cu 10 mm mai coborâtă, dar e mai interesant faptul că suspensia pneumatică e acum standard, iar ea are două camere în care poate forma presiune diferită şi poate dirija reacţiile astfel încât în viraje maşina să genereze un ruliu minim. Practic, noile Cayenne GTS ar trebui să se conducă mult mai aproape de senzaţia unui sportcar puritan în condus, chiar dacă sunt SUV-uri mai şi relativ grele.
Noul Cayenne GTS poate prinde prima sută în 4,4 secunde, iar viteza maximă e de 275 km/h. Dar datorită suspensiei diferite, a recalibrării setărilor de direcţie, a centrului de greutate uşor mai coborât şi a unui motor puternic, pregătit să-şi dezlănţuie oricând puterea, noul model promite să pună accent în primul rând pe plăcerea desăvârşită în condus.
Şi, desigur, ca să-ţi aminteşti întotdeauna de spiritul GTS, modelul va avea şi mici elemente de design care să-l distingă, cum ar fi scaunele sport cu inscripţie GTS sau volanul acoperit cu Alcantara.
Desigur, şi la exterior există mici elemente de design şi embleme, inclusiv inserţii negre, care-i dau un accent mai picant noului model.
Şi paradoxul e că acesta rămâne unul din puţinele SUV-uri de talia asta în Europa, care mai dispun de motoare V8 mari, fără a include alte componente în ecuaţia sistemului de propulsie. Cândva, peste 20-30 de ani, s-ar putea ca şi aceste Cayenne GTS să devină de colecţie, deşi SUV-urile de la Porsche nu prea au avut până acum tendinţa de a devenit obiecte de colecţie, spre deosebire de sportcar-urile lor.
0
2,997
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!