Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Motorul anului a fost numit benzinarul V8 3.9 biturbo dezvoltat de Ferrari!

6 Iunie 2018 - 11:12
Denis Godorozea
Ferrari s-a ales cu premiul "Motorul anului" pentru al treilea an consecutiv cu unitatea pe benzină biturbo V8 de 3.9 litri F154. Motorul livrează o putere cuprinsă între 670 şi 720 CP, în dependenţă de versiune şi se instalează pe modelele din seria 488 a producătorului italian. Totodată, în acest an concursul International Engine of the Year aniversează cei 20 ani de existenţă. Acelaşi motor a fost ales şi drept cel mai performant motor al anului.
Pe lângă cel mai prestigios premiu al concursului, cei de la Ferrari s-au mai ales cu premiul pentru cel mai bun motor nou. Premiul este destinat motoarelor noi, instalate pe automobilele lansate pe parcursul ultimului an. Astfel, cel mai bun în această clasă a fost numit motorul F140 GA – benzinarul aspirat natural V12 de 6.5 litri, cu care este echipat supercar-ul Ferrari 812 Superfast.
Cel mai "verde" motor a fost ales motorul electric dezvoltat de Tesla Motors şi instalat pe Model S, Model X şi Model 3 şi tot acest motor a fost ales drept cel mai bun propulsor electric al anului. De menţionat, că Tesla s-a ales cu premii în aceste categorii pentru al doilea an consecutiv.

Afară de aceasta, juraţii au ales cele mai bune motoare după capacitatea cilindrică, iar lista câştigătorilor arată în felul următor:
• Motoare cu un volum de până la 1.0 litri – Volkswagen 1.0 Turbo
• Motoare cu un volum între 1.0 şi 1.4 litri – PSA 1.2 Turbo
• Motoare cu un volum între 1.4 şi 1.8 litri – BMW 1.5 Turbo Hybrid
• Motoare cu un volum între 1.8 şi 2.0 litri – Porsche 2.0 Turbo
• Motoare cu un volum între 2.0 şi 2.5 litri – Audi 2.5 TFSI
• Motoare cu un volum între 2.5 şi 3.0 litri – Porsche 3.0 Biturbo
• Motoare cu un volum între 3.0 şi 4.0 litri – Ferrari V8 3.9 Biturbo
• Motoare cu un volum între de peste 4.0 litri – Ferrari V12 6.5
Curios este faptul, că majoritatea motoarelor câştigătoare din acest an, s-au ales cu premii similare şi anii precedenţi, cu excepţia unităţii de 1.0 litri Turbo, dezvoltate de Volkswagen şi a noului motor V12 de 6.5 litri dezvoltat de Ferrari, însă acesta a fost precedat de unitatea aspirată natural V12 de 6.3 litri, dezvoltată de italieni. Nu mai puţin curios este că pentru al doilea an consecutiv nici un motor diesel nu a ajuns câştigător într-o clasă.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter