Premieră: noua generaţie BMW X5 G05 debutează cu noua arhitectură a planşei de bord!

Bavarezii prezintă în premieră noua generaţie a primului SUV din istoria sa – BMW X5 G05! Modelul este absolut nou, pe noua platformă modulară, pe care o va împărţi în viitor cu noul SUV de top X7 şi prezintă în premieră noua arhitectură a planşei de bord, cu design regândit, ce-şi va face loc, ulterior, pe toate modelele din gama BMW.
Exteriorul noii generaţii BMW X5 a fost deconspirat mai devreme, iar noile poze oficiale ne permit să savurăm în detaliu noile elemente ale caroseriei. Deşi păstrează un aspect familiar (în noua generaţie veţi recunoaşte cu uşurinţă ADN-ul unui BMW adevărat), X5 a evoluat simţitor la exterior. SUV-ul a căpătat forme mai ondulate, iar la general silueta a devenit mai atletică, fără exces de agresivitate, iar cu toate elementele de design în ansamblu X5 pare a fi mai echilibrat, deşi o notă de sportivitate este oferită de pachetul exterior M Sport, cu care a şi debutat noul SUV, care include bara de protecţie faţă cu incizii de aer mai mari.
Formele rotunjite amintesc de noul X3, aici sunt blocurile optice faţă şi spate cu un design asemănător, iar cartea de vizită al noului X5 va fi calandrul unificat de dimensiuni impunătoare. Mai puţin recunoscut BMW X5 G05 se face la posterior, unde blocurile optice cu muchii ascuţite ale predecesorului au cedat locul unor noi, ondulate, de dimensiuni mai mari. Bara de protecţie spate are integrat un pseudo difuzor şi două terminaţii a sistemului de evacuare pe lateral, care par a fi absolut funcţionale.
O revoluţie vine şi la interior. Odată cu noul BMW X5 debutează în premieră şi noua arhitectură a planşei de bord, care în viitor se va regăsi pe toate modelele din gama bavarezilor. Locul cadranelor de bord a fost preluat de un ecran de 12.3 inch, realizat într-un stil absolut nou pentru bavarezi. Cel mai mult spaţiu este rezervat indicaţiilor sistemului de navigare, afişajele vitezometrului şi turometrului fiind situate pe lateral. Pe acelaşi ecran pot fi afişate succint informaţiile sistemului audio, precum piesa aleasă şi volumul. Cel mai probabil, însă, afişajele vor putea fi configurate după placul fiecărui client în parte.
Consola centrală a căpătat un stil minimalist – BMW în continuare va oferi multe butoane pe consolă şi tunelul central, însă acum acestea sunt poziţionate diferit, mai compact, în spaţii bine delimitate pentru fiecare sistem. În partea de sus a consolei îşi face loc ecranul de 12.3 inch a noului sistem multimedia iDrive 7.0, urmat de noile prize de aer, între care s-a situat un al ecran de dimensiuni mai mici, cu afişajele sistemului de climatizare. Mai jos s-au amplasat comenzile sistemului de climatizare, urmate de blocul butoanelor sistemului audio. Cele mai importante comenzi au fost poziţionate pe tunelul central, de unde are loc controlul sistemului multimedia prin intermediul rotilei tactile, tot aici se regăseşte butonul de pornire a motorului şi levierul cutiei automate de viteze, precum şi butoanele de acţionare a regimului de condus.
Construit pe platforma CLAR, noul BMW X5 este cu 36 mm mai lung decât predecesorul şi măsoară în lungime 4,922 mm, lăţimea a fost mărită cu 66 mm până ls 2,004 mm, pe când ampatamentul s-a mărit cu 42 mm şi măsoară acum 2,975 mm. Chiar dacă urmează să fie lansat noul SUV de top X7, noul X5 va fi în continuare disponibil cu trei rânduri de scaune.

Pentru prima dată BMW X5 va fi disponibil cu suspensie pneumatică pe ambele punţi, pe când generaţiile precedente puteau fi achiziționate cu o astfel de suspensie doar pe puntea spate. Afară de aceasta, noul SUV primeşte tehnologia de virare a punţii spate, pentru manevrabilitate excelentă la viteze urbane şi stabilitate maximă la viteze mari, iar pe puntea spate îşi va face loc un stabilizator activ.
Modelul precedent, precum şi celelalte modele din gamă dispunea de un pachet M Sport, precum şi noua generaţie, de altfel, însă noul model vine în premieră şi cu un pachet offroad, ce include un scut de protecţie fortificat pentru partea inferioară a maşinii, diferenţial spate blocabil şi câteva setări adiţionale a suspensiei, cutiei de viteze şi a motorului pentru aventuri pe drumuri avariate.
Printre opţionale se enumeră noile faruri de tip laser, care în fază lungă pot ilumina la distanţe de până la 500 metri, comparativ cu distanţa maximă de 300 metri a farurilor LED. Printre asistenţi se enumeră un sistem de pilot semi-automat, care poate menţine banda de circulație şi distanța față de alţi participanți la trafic. Standard SUV-ul este dotat cu jante de 18 inch, iar în versiunile de top sunt prevăzute jante de 22 inch.
Iniţial BMW X5 G05 va fi disponibil cu 4 motorizări. Varianta de bază va purta denumirea xDrive30d şi va avea sub capotă un turbodiesel de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie şi o putere de 265 CP. Acesta va fi urmată de versiunea xDrive40i cu un benzinar turboaspirat de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, cu 340 CP şi 450 Nm la activ. Următoarea motorizare va purta denumirea xDrive50i şi va fi echipată cu benzinarul biturbo V8 de 4.4 litri cu 462 CP şi 650 Nm, iar în topul motorizărilor se situează turbodieselul de 3.0 litri, dotat cu 4 turbocompresoare, ce livrează 400 CP şi 760 Nm! Versiunea a primit denumirea X5 M50d şi poate accelera până la 100 km/h în 5.2 secunde. Toate motoarele vor fi cuplate în exclusivitate la cutia automată cu 8 rapoarte, ce va transmite cuplul pe ambele punţi. Mai târziu bavarezii vor lansa versiuni cu tracţiune doar pe puntea spate (destinate exclusiv pieţei americane) şi câteva versiuni cu propulsie hibridă. Nu va lipsi nici modelul de top X5 M.
Premiera publică a noului BMW X5 va avea loc la sfârşitul acestei luni. Producţia SUV-ului va începe până la finele verii din acest an la uzina bavarezilor din SUA, iar primii clienţi se vor bucura maşinile livrate la finele acestui an.
0
2,311
GALERIE FOTO (39 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!