Hyundai Kona primește în Europa o versiune cu propulsie clasică hibridă!

Deobicei când lansează modelele electrificate pe piață, constructorii auto prezintă inițial versiunile cu sisteme de propulsie hibridă clasică, ulterior gama fiind suplinită cu variantele plug-in hybrid și cele 100% electrice. În cazul lui Hyundai Kona, însă, constructorul a mers pe o cale inversă, lansând inițial versiunea electrică și cea plug-in hybrid, pentru ca peste un an de la lansare gama să fie suplinită cu un model clasic hibrid, care să fie și cel mai accesibil în lista motorizărilor electrificate.
Noul Hyundai Kona Hybrid destinat pieței europene nu va uimi cu o autonomie generoasă în regim electric, mai mult, SUV-ul nici nu va avea un regim de rulare 100% electric. În schimb sud-coreenii vor atrage clienții cu un preț mai avantajos pentru crossover-ul compact hibrid. O reducere a costurilor se datorează, de altfel, substratului tehnic preluat în întregime de la liftback-ul Ioniq Hybrid.
Sub capota Kona Hybrid s-a situat, astfel, benzinarul aspirat natural de 1.6 litri din seria Kappa, cu ciclu Atkinson. Motorul livrează 106 CP și 147 Nm și este asistat de un motor electric integrat în cutia robotizată cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj. În tandem sistemul de propulsie oferă 141 CP și un cuplu maxim de 265 Nm, livrat doar pe puntea față. Cuplul maxim, însă, nu va fi disponibil instantaneu, or bateria de doar 1.56 kWh nu va fi capabilă să ofere mereu energie suficientă motorului electric. Ei bine, cel puțin bateria va genera un consum de combustibil redus – potrivit informațiilor oficiale Kona Hybrid indică un consum mediu în regim mixt de 4.3 litri de benzină la 100 km de parcurs, însă consumul a fost calculat conform standardului NEDC, ceea ce înseamnă că într-un regim de exploatare real crossover-ul va indica un consum mai mare.
În schimb Kona Hybrid oferă un set de dotări mai generos, fiind prima versiune din listă cu sistemul multimedia cu ecran de 10.25 inch, or variantele prezentate anterior Kona pot avea un ecran cu o diagonală de cel mult 8 inch. La nivel de design exterior noua versiune se va distinge cu jantele originale și câteva nuanțe exclusive pentru caroserie, însă majoritatea elementelor decorative exterioare sunt similare celor de pe Kona PHEV.
Sud-coreenii au dat startul comenzilor pentru Kona Hybrid și au anunțat prețurile. În Germania crossover-ul hibrid pornește de la un preț de 26,900 euro, cu circa 3,000 euro mai mult decât costă un crossover cu dotări similare echipat doar cu motorul termic turboaspirat 1.6 T-GDI și cutie robotizată. Noul model vine să diversifice oferta Hyundai în segmentul crossover-elor compacte, iar anterior celelalte versiuni Kona au reușit performanțe lăudabile pe piețele de pe Bătrânul Continent, la 2 ani de la lansare fiind comercializate 120 mii unități Kona, echipate cu motoare termice pe benzină și motorină, dar și versiuni 100% electrice.
0
154
GALERIE FOTO (23 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!