Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cadillac CT4 — americanul care vine să bată germanii. Va reuşi noul sedan să învingă Audi A3 Sedan şi Mercedes-Benz A-Class Sedan?

16 Septembrie 2019 - 19:48
Ilie Toma
Noul Cadillac CT4 oferă tracţiune spate şi senzaţii de condus ca la carte, la care concurenţii săi cu tracţiune faţă nici n-ar putea visa. Cam asta au declarat americanii de la Cadillac atunci când au dezvăluit noul CT4, iar atunci când au pomenit de concurenţi, s-au referit în primul rând la Audi A3 Sedan şi Mercedes-Benz A-Class Sedan, ambele modele fiind construite pe platforme cu motoare poziţionate transversal şi cu tracţiune faţă. Şi aici vine Cadillac-ul cu reţeta lui clasică a tracţiunii spate, condimentată şi cu motoare puternice şi niscaiva tehnologii chiar impresionante. Aşa că am ajuns să ne întrebăm dacă nu cumva noul sedan Cadillac chiar are şanse să-i bată pe germani, cel puţin la el acasă, peste ocean?
Ceva timp în urmă, Cadillac avea un sedan numit ATS — cu tracţiune spate, care era menit să concureze cu BMW Seria 3, Mercedes-Benz C-Class şi Audi A4. Doar că ATS era ceva mai mic decât acestea şi nu prea făcea faţă unei bătălii directe. Atunci Cadillac a decis să creeze modelul CT5, care să-şi ia rolul de a lupta de la egal la egal cu acele modele. Iar platforma lui Cadillac ATS, aproape nemodificată în esenţă, dar îmbrăcată într-o nouă caroserie mai compactă, s-a regăsit acum pe noul sedan CT4, menit să lupte deja cu sedanurile incipiente ale concurenţilor.
În urma acestui truc, Cadillac poate striga tare şi sonor: noi avem tracţiune pe spate şi spiritul ăla adevărat de condus, spre deosebire de concurenţii noştri. Distribuţia greutăţii între axe e aproape de 50 la 50, iar suspensia poate avea fie amortizoare adaptive pasive, fie sistemul Magnetic Ride Control, care-şi ajustează în continuu rigiditatea în funcţie de situaţie şi textura drumului.

Toată gama de motoare, care se pot regăsi sub capotă, e turboaspirată, chiar dacă vorbim de un sedan american. Motorul entry-level e unul de 2.0 litri, cu turbină twin-scroll, care livrează 240 CP şi 350 Nm. Mai există un motor şi mai capabil, de 2.7 litri, tot cu 4 cilindri în linie, care poate dezvolta până la 314 CP şi 472 CP sau 329 CP şi 515 Nm, ultima ipostază fiind instalată sub capota versiunii „dopate”, CT4-V. Aceasta din urmă vine şi cu frâne mai performante, şi cu Magnetic Ride Control.
Noul model face uz şi de un sistem numit Super Cruise, care e un soi de sistem de autopilotare extrem de interesant, ce foloseşte tehnologie LiDAR, pentru scanarea tridimensională a împrejurimilor, GPS de înaltă precizie, sistem de monitorizare a şoferului, precum şi o combinaţie de camere stereo şi radare mai obişnuite pentru sistemele actuale din industrie. Sistemul e garantat să funcţioneze doar pe autostrăzile cartografiate detailat, însă distanţa totală a acestora ajunge deja la peste 70,000 km pe continentul nord-american. Iar atunci când e în funcţie pe aceste autostrăzi, sistemul oferă acel grad de condus autonom pe care chiar te-ai putea baza. Din punct de vedere legal, Cadillac oricum te previne că atenţia ta e necesară la volan şi că n-ai voie să conduci cu un device în mână, dar era obligat s-o facă. Totuşi, acest sistem e la moment mult mai avansat decât ceea ce se încumetă să ofere alţi producători, nu neapărat prin prisma a ceea ce declară că poate face, ci prin prisma siguranţei date de informaţiile detailate despre împrejurimi pe care le colectează sistemul.
Şi acum imaginaţi-vă că acest sistem, la un loc cu alte tehnologii demne de anul 2019, s-au regăsit pe noul Cadillac CT4, iar toată suita asta de tehnologii admirabile vine pe o platformă cu senzaţii de şcoală veche, cu tracţiune spate sau integrală şi cu un spirit de condus greu de echivalat. Sună a reţeta perfectă pentru un sedan compact, nu?
Noi zicem CT4 e un model mult prea lipsit de atenţie aici, în Europa. Şi suntem convinşi că va face o carieră minunată peste ocean, atunci când va ajunge în showroom-uri, către începutul anului viitor. Pentru că are cu ce.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter