O bijuterie absolută: un VW Passat cu motor W8, vândut la un preţ derizoriu în Germania

16 Iulie 2020, 21:29
Ilie Toma
Despre existenţa unui asemenea Volkswagen Passat în istorie cei mai mulţi dintre noi nici nu cunosc. Un Passat cu motor W8 sub capotă? Serios? Ce mai e şi asta?
Ei bine, aflaţi că generaţia Passat B5 a avut în producţie numai 3 ani un asemenea motor. Totul a început la faceliftul din 2001 al lui Passat B5. Volkswagen avea planuri mari de extindere în gama de maşini mari, precum Touareg şi Phaeton, dar şi spre alte mărci ale grupului. Inginerii VW au elaborat în acei ani un motor cu o construcţie inovativă, în care numărul total de cilindri nu e împărţit în două pentru a forma un motor în formă de V, ci în 4, pentru a forma un W. În acest fel, motoarele mai mari şi cu mai mulţi cilindri pot fi mai compacte, livrând aceeaşi putere necesară.
Şi Volkswagen avea nevoie un prim model de producţie pentru a-şi testa noul concept de motor. Tocmai aşa a apărut acest Passat cu motor W8, propulsorul căruia are 8 cilindri, amplasaţi în 4 blocuri a câte doi cilindri, dar toţi uniţi într-un singur arbore cotit. Cilindreea totală e de 4.0 litri. Fiind vorba de un motor aspirat natural, puterea lui e de 275 CP, livraţi într-un mod cu totul relaxat de acest propulsor.
Un propulsor atât de puternic putea veni doar cu un sistem de tracţiune integrală permanentă 4MOTION, iar cutia de viteze putea fi una manuală sau automată. Ba mai mult ca atât, VW a produs această motorizare atât pentru caroseria sedan, cât şi break, aşa că acest VW Passat a devenit foarte rapid o maşină adorată, drept o ipostază de top şi de vis a îndrăgitului Passat. Totuşi, fiind produs doar 3 ani, până la sfârşitul carierei generaţiei B5, numărul cumpărătorilor lui Passat W8 şi a exemplarelor produse n-a fost mare. De pildă, cifra totală a sedanurilor cu cutie manuală produse în cei 3 ani e de doar 800 exemplare! Asta da, maşină rară!
Şi să nu credeţi că motorul a fost un experiment de care inginerii au vrut să uite mai apoi. Nu! Nicidecum! Construcţia motoarelor în formă de W s-a răspândit mai apoi conform planului la modelele şi mărcile mai mari şi mai scumpe din cadrul grupului — VW Phaeton W12, Audi A8 W12, mai multe modele Bentley cu motor W12 şi până şi renumitul Bugatti Veyron cu motor W16 tot din acest motor de Passat îşi trage originea inginerească! Iar toată istoria asta face ca valoarea de colecţie a acestui model de Passat să fie şi mai mare!
Totuşi, preţul acestor exemplare e adeseori destul de modest, în raport cu această valoare de colecţie. Cu 13-20 mii euro se pot găsi exemplare în stare foarte bună şi cu parcurs mic. Dar exemplarul de azi are un preţ de-a dreptul derizoriu! Doar 3,500 euro, preţul anunţat de proprietarul său german!
Ce-o fi cu el, ne-am întrebat noi? E într-o stare jalnică, poate, sau are vreo problemă majoră? Am aflat că neamţul proprietar e unul din cei mai pasionaţi oameni de Passat W8 pe care-i poţi găsi şi are de foarte multă vreme acest exemplar, iar starea lui tehnică e foarte bună. Are un parcurs, care ar putea să-i sperie pe unii: peste 248 mii km, însă în ciuda kilometrilor de pe odometru, starea tehnică e ireproşabilă, ne relatează proprietarul.
Mai mult ca atât, germanul i-a făcut de curând revizia completă, schimbându-i uleiul şi toate filtrele, bateria principală a maşinii, lichidul de frână, uleiul din cutia de viteze, cureaua de transmisie, bujiile, unitatea de control a rezervorului adiţional, unitatea de control ABS, motorul geamului de la uşa şoferului, şi două lacăte ale portierelor. Spune că unica piesă pe care viitorul proprietar va trebui s-o schimbe în curând e o valvă de la sistemul de aer condiţionat.
Sistemul multimedia funcţionează perfect, având CD, Bluetooth şi navigare. Passat-ul e oferit cu încă un set de jante şi anvelope, doar preţul lor fiind de 1,200 euro. Apropo, jantele au anvelope de iarnă Michelin pe ele, fapt care spune de obicei mult despre cum s-a întreţinut o maşină de către un proprietar.

„Problema” care-i mai reduce din preţ acestui Passat W8, pe lângă parcursul mare, e cutia manuală, pe care o evită unii din cumpărătorii moderni de sedanuri mai mari. Dincolo de asta, maşina nu are vreo problemă tehnică, zice germanul, care să devină o viitoare capcană pentru cumpărător.
Totuşi, de curând în Germania a intrat în vigoare o lege prin care vânzătorul e responsabil în mod implicit de maşina pe care o vinde pentru 12 luni după vânzare, astfel încât dacă apar defecte ascunse, acesta e forţat de lege să le înlăture. Aproape ca un soi de garanţie. Această responsabilitate poate fi evitată dacă se semnează un act prin care cumpărătorul declară că îl absolvă pe vânzător de ea. Şi, deoarece în acest caz germanul vinde în mod privat această maşină, nu prin vreo companie, el zice că vrea să evite oferirea unei asemenea garanţii pentru un an înainte, de asta a decis s-o vândă la un preţ infim doar celui care va accepta. „Maşina a beneficiat de mentenanţă tehnică scumpă, făcută de profesionişti cât a fost în mâinile mele, a fost iubită în familia mea şi sunt convins că va face mai departe un proprietar fericit”, ne declară el.
Cert e faptul că un asemenea exemplar e o bijuterie rară din punct de vedere al unei colecţii. Iar dacă şi starea tehnică se dovedeşte la fel de bună pe cât declară proprietarul actual, atunci cineva va avea parte de chilipirul vieţii lui, cumpărând un VW Passat W8 cu inimă de Bugatti la doar 3,500 euro!
0
167,150
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!