O nouă generaţie de Jeep Grand Cherokee tocmai s-a lansat, mizând să readucă gloria de altă dată

30 Septembrie 2021, 09:46
Redacţia PiataAuto.md
Jeep Grand Cherokee a fost în primele sale generaţii un model de un succes atât de mare, încât a devenit cumva modelul generic pentru idee de SUV mare şi capabil din SUA, lui şi datorându-se o parte din meritul că în unele ţări oamenii mai continuă să folosească marca Jeep drept substantiv, definind orice alt SUV. Dar ultimele generaţii, chiar dacă nu au fost rele în esenţă, n-au mai putut să se distingă atât de mult de concurenţă şi au rămas a fi doar nişte maşini bune, dar nu foarte deosebite, decât dacă priveam versiunile alea demenţiale cu 707 CP sub capotă. Dar aia e altă poveste. Acum, însă, Jeep Grand Cherokee a ajuns să se lanseze într-o nouă generaţie, cea de-a 5-a la număr. Şi miza a fost extrem de mare, or, creatorii săi au înţeles că asta e ultima şansă de a renaşte gloria de cândva, şansă care nu poate fi ratată.
Iar toată străduinţa asta se simte din prima. S-a lucrat în primul rând la un design cu mai multă personalitate, cu accente retro pe ici, pe colo, dar şi cu elemente noi, precum combinaţiile bicolore de caroserie. Da, acum Jeep Grand Cherokee poate avea acoperiş negru de exemplu cu tot cu montanţi, iar baza caroseriei poate fi vopsită într-o altă nuanţă, iar acest element îi accentuează o prezenţă diferită ca şi personalitate. În fine, nu s-a renunţat la formele rectangulare, ba chiar acestea au fost accentuate în zona aripilor şi capotei, dar s-au adăugat şi linii foarte ascuţite pe lateral, care să dea impresia unei maşini atletice.
Noua generaţie Jeep Grand Cherokee e construită pe o platformă tehnică nouă, ceea ce a permis introducerea celui mai important atribut de laudă a noii generaţii: un sistem de propulsie plug-in hybrid. Da, renumitul Jeep va beneficia acum şi de o motorizare hibridă cu încărcare de la priză, care se va numi 4xe. Acest sistem combină două electromotoare cu un propulsor turbo de doar 2.0 litri, cuplat la o cutie automată cu 8 trepte. Bateria e una de 400 volţi şi 17 kWh, şi ar trebui să asigure 40 km de autonomie electrică. În total, sistemul de propulsie livrează 375 CP şi 637 Nm.
Te poţi întreba, probabil, cât de capabil în offroad va fi un asemenea Grand Cherokee hibrid? Răspunsul e simplu — la fel de capabil. Şi asta pentru că întreg sistemul de tracţiune integrală rămâne acelaşi, existând chiar şi un demultiplicator de cuplu pentru condiţii grele de offroad. Secretul e în simplitatea construcţiei plug-in hibride — cele două electromotoare de fapt sunt unul plus un apendix. Cel principal e integrat între motorul pe benzină şi cutia automată, iar cel auxiliar e conectat în locul generatorului, ca un apendix prin curea, pe motorul cu ardere internă. Scopul e să asigure repornirea motorului, dar, la drept vorbind, acelaşi lucru putea fi făcut de motorul electric din interiorul cutiei de viteze, doar că trebuia mai multă muncă de echilibristică şi soft.
Dar, cei care nu se vor simţi prea confortabil cu ideea unui motor de 2.0 litri pe un Grand Cherokee şi a unui sistem plug-in hibrid, vor putea opta în continuare pentru motoarele alea tipic americane. Ne referim aici la un V6 de 3.6 litri, prezent şi pe generaţia precedentă, care va livra 293 CP şi 352 Nm. Iar vârful absolut al opulenţei va fi în continuare V8-ul legendar deja, de 5.7 litri. E tot aspirat natural aici, şi va livra 357 CP şi 528 Nm. Cu un asemenea motor, Grand Cherokee poate tracta 3,265 kg după el.
Interiorul e cel care aduce un salt imens în calitatea ambianţei şi în designul acesteia. Aici există şi prezenţă digitală la bord, dar şi inserţii masive de lemn, care dau accentele potrivite la interior. Fără îndoială, în asemenea dotări de top, noul Jeep Grand Cherokee reuşeşte să facă ceea ce n-au reuşit ultimii săi succesor, oferind o ambianţă cu adevărat premium.
Un confort similar e oferit şi pasagerilor spate, existând atât versiuni cu 5 locuri, cât şi cu 7 locuri. Ba chiar există şi opţiunea unei suspensii pneumatice avansate, pentru confort desăvârşit şi totodată pentru beneficiul unei gărzi la sol ce poate fi modificată.
Astea fiind spuse, noua generaţie Jeep Grand Cherokee pare a fi, într-adevăr, pregătită mai consistent ca niciodată de a-şi recuceri o poziţie dominantă pe piaţă, devenind unul din modelele de referinţă când zici SUV, cel puţin în SUA. Apropo, pe piaţa nord-americană, în ciuda problemelor cu stocurile de semiconductoare, noul Jeep promite să ajungă în showroom-uri deja în următoarele luni, până la sfârşit de an, iar în Europa şi în restul lumii ar trebui să-l vedem în prima jumătate a anului viitor.
0
2,384
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!