Un service Mercedes l-a anunţat pe un proprietar de E-Class hybrid că o baterie nouă costă 20,000 dolari SUA

31 Ianuarie 2022, 10:58
Redacţia PiataAuto.md
Dacă proprietarii Tesla se plâng că o baterie nouă pentru electromobilul lor costă circa 20-22 mii dolari SUA, atunci cei cu modele hibride Mercedes-Benz au şi mai multe motive de a se plânge, or, deşi vorbim doar de un model hibrid, cu baterie mult mai mică, preţul acesteia ajunge aproape să-l echivaleze pe cel al uriaşei baterii Tesla. Un service Mercedes-Benz tocmai l-a anunţat pe un proprietar de E-Class hybrid că o baterie nouă pentru maşina sa costă circa 20,000 dolari SUA.
Foto: Mercedesul E-Class Hybrid, care are nevoie de o baterie nouă

Proprietarului îi spune Ranjit Singh şi el locuieşte în oraşul Leiceister din Marea Britanie. Patru ani în urmă, Ranjit a cumpărat de la un dealer Mercedes un E-Class E300 BlueTec HYBRID fabricat în 2014, care avea o vârstă de 4 ani pe atunci, 49 mii mile parcurse şi o condiţie tehnică excelentă, proprietarul fiind ademenit de ideea unei maşini eficiente în consum, dar şi de ideea că o cumpără de la un dealer, care a preluat-o la trade-in de la un alt client care şi-a cumpărat o maşină nouă, prin urmare, Ranjit achiziţionase o maşină cu istoric clar, verificată de service-ul oficial. A plătit pe atunci 27,000 lire sterline, echivalentul a circa 36,500 dolari.

E-Class-ul său, E300 BlueTec Hybrid în caroserie W212, are un sistem de propulsie hibridă format din motorul diesel de 2.1 litri OM646, care dezvoltă 204 CP, şi un electromotor care mai produce 27 CP.
Maşina a funcţionat bine până acum, când, la doar 8 ani de la fabricare, i-a afişat pe bord un semnal că bateria are probleme şi trebuie să viziteze un service imediat. Acesta a mers la un service oficial, unde i s-a spus că bateria e defectă şi trebuie înlocuită complet. I s-a dat şi preţul, care l-a consternat pe proprietar. O baterie nouă pentru un E-Class Hybdrid costă 15,000 lire, echivalentul a circa 18,000 euro sau puţin peste 20,000 dolari SUA! Iar acest preţ nu include manopera, care va fi de 200 lire pe oră.

Ranjit, acum în vârstă de 63 de ani, a declarat pentru câteva entităţi de presă locale că e absolut dezamăgit de situaţia în care a ajuns. Problema e că o maşină ca a sa, la vânzare la mâna a doua, valorează mai puţin decât bateria acum, fiind vândută în Marea Britanie la un preţ mediu de circa 12,800 lire, sau puţin peste 17,000 dolari. Deci, înlocuirea e absurdă din punct de vedere al costurilor, iar Ranjit spune că toată viaţa a fost un fan acerb al mărcii Mercedes-Benz, alegând modelele mărcii pentru fiabilitatea lor, în primul rând. Când a cumpărat modelul hibrid, s-a gândit că face un pas corect pentru grija faţă de mediu şi a avut încredere că modelul va fi la fel de fiabil.
Toată situaţia pare şi mai absurdă, întrucât bateria lui E-Class hybrid nu e una de 80-100 kWh, ca la maşinile pur electrice, ci e o baterie mică, de doar 0.8 kWh. Însă situaţia cu preţul ei e absolut veridică, Mercedes cerând într-adevăr un asemenea preţ uriaş pe ea, indiferent de ţara unde se vinde modelul, cu mici variaţii de taxe locale. Cunoaştem informaţii incomplete şi despre un caz din Moldova, cu aceeaşi problemă, de acum câţiva ani, au fost raportate anterior asemenea cazuri şi în Malaysia, iar în cazul proprietarului din Marea Britanie, acesta a declarat că până şi mecanicul de la service-ul oficial Mercedes i-a spus că a avut chiar el un asemenea model, cu aceeaşi problemă, iar când a aflat cât costă o baterie nouă, a găsit una la mâna a doua cumpărată prin anunţuri, a schimbat-o, apoi a vândut maşina, sfătuindu-l şi pe Ranjit să facă acelaşi lucru.
0
60,694
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!