Probabil cel mai rar Mercedes C126 SEC din lume: un exemplar Kugoc, care a aparţinut regelui Arabiei Saudite, scos la vânzare în Bulgaria

2 Februarie 2022, 21:18
Ilie Toma
Mercedes-Benz C126 SEC, adică versiunea coupe a S-Class-ului din generaţia W126, e unul din cele mai adorate modele din istoria ultimilor 40 de ani a mărcii germane, fiind şi mult mai rar decât sedanul W126. Acum câteva zile, când scriam despre un C126 cu numere de Drochia, luat în Marea Britanie de un moldovean, spuneam că, dacă limuzine S-Class W126 au fost produse peste 800 mii, atunci coupe-uri SEC C126 au fost produse doar 74,060 în toate ipostazele sale. Ei bine, azi vorbim despre una din cele mai rare ipostaze care au existat — Kugoc — o versiune atât de rară, încât au existat doar 6 în lume, iar una dintre ele se află azi în Bulgaria şi e scoasă la vânzare!
Kugoc a fost numele unui constructor de maşini personalizate, pe lângă atelierul SGS din acei ani, iar un model mai renumit al său a fost chiar limuzina S-Class W126, preparată într-un stil opulent, cu dotări excentrice la interior, cumpărată de obicei de şeici orientali. Ulterior a apărut şi ideea de a crea o versiune excentrică pentru coupe-ul C126, doar că filosofia s-a vrut un pic alta, fără elemente aurite şi culori deocheate. S-a cochetat chiar cu ideea de a crea uşi de tip foarfecă, care să se deschidă în sus. Şi 5 din 6 maşini produse au fost anume cu asemenea uşi, dar exemplarul comandat de regele Arabiei, care achiziţionase anterior şi o limuzină W126 Kugoc, a fost cu uşi normale, după preferinţa regelui, pe atunci încă prinţ încoronat. E anume exemplarul despre care vorbim azi.
Maşina e creată pe baza unui 500 SEC, ceea ce înseamnă că are sub capotă un motor V8 de 5.0 litri, cu injecţie, care dezvolta 230 CP şi 405 Nm. E fabricată în 1985 şi a fost livrată prinţului de atunci, Abdullah bin Abdulaziz Al Saud.
Are un interior modificat cu elemente specifice ediţiilor Kugoc, cum ar fi o întreagă linie de comenzi suplimentare, care se puneau pe plafon la limuzină, însă care au fost inserate în planşa de bord la coupe. Sunt comenzi ale unui sistem audio sofisticat Clarion, cu multiple reglaje, de o calitate de analog similară celei de studio. Dar, dată fiind perioada în care a fost conceput, acesta are nevoie de casete audio ca să reproducă ceva pe măsura capacităţilor sale.
Cotiera are o prelungire în partea spate, în cea faţă, care par a fi nişte rafturi retractabile din lemn, cu centru aurit. În habitaclu mai există locuri unde au fost montate difuzoare adiţionale de sunet. Pentru că a fost livrată în zonă cu climă caldă, are şi un frigider la bord.
Pe exterior, acest Mercedes are un body kit conceput tot de Kugoc, cu elemente discrete inscripţionate pe el, dar care-l făceau să arate foarte sportiv.
Suspensia era şi ceva mai coborâtă, eşapamentul este şi el modificat tot de Kugoc, făcând motorul V8 să sune şi mai expresiv. Şi, în fine, jantele vin de la Lorinser.
Primul proprietar, prinţul, a exploatat-o intens în primii ani, savurând-o din plin şi adunând peste 60 mii km pe bord în 3 ani, până în 1988. Al doilea proprietar a fost medicul familiei regale, suedez de origine, care a primit-o cadou de la prinţ şi a importat-o în Suedia. A exploatat-o până în 1990, când a vândut-o unui colecţionar, care a ţinut-o până în 1992, după care al 4-lea proprietar a mers cu ea alţi 40 mii km până în 2008. Al 5-lea proprietar a mai ţinut-o opt ani, până în 2016, exploatând-o mult mai lejer, iar ultimul proprietar a parcurs cu ea doar 120 km din 2016 până în prezent, kilometri făcuţi doar pentru mentenanţa regulată anuală.
Acum, acest Mercedes are pe bord puţin peste 151,000 km parcurşi în istoria sa şi un dosar mare de istorie pe tot parcursul celor 37 de ani de existenţă. Vopseaua e însă uşor palidă de timp şi de soare, iar pe caroserie există mai multe urme de mici acroşări. Deci, în mod ideal, maşina ar avea nevoie de o revopsire completă sau ar putea fi păstrată intact, depinde de preferinţele viitorului posesor. Fiind atât de rară, însă, chiar şi cu aceste necesităţi de lucrări asupra sa, ea e vândută la un preţ deloc mic, de 75,000 euro.
Însă, în acelaşi timp, e un Mercedes C126 500 SEC, cu parcurs relativ mic, care e deja un model valoros. Iar cei care bun preţ pe raritatea absolută a acestei versiuni Kugoc, sau pe istoria sa regală, vor găsi şi mai multă justificare în preţul mare. Până la urmă, e doar unul din 6 exemplare Kugoc C126 construite vreodată şi singurul exemplar Kugoc cu uşi normale, nu de tip foarfecă. Deci, practic vorbind, e o maşină cu adevărat unică în lume.
0
16,432
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!