BMW-ul Seria 5 E34, păstrat formidabil în Alpii Elveţiei, scos la vânzare acum cu un preţ infim

10 Martie 2022, 20:42
Ilie Toma
BMW Seria 5 în generaţie E34 e acel model clasic pe care toţi îl respectă, ba chiar îl adoră, dar aproape nimeni nu mai crede că mai poţi găsi în zilele noastre vreun exemplar în stare cu adevărat conservată, cu adevărat perfect până în cel mai mic detaliu. Poate nişte M5-uri prin garajele colecţionarilor, poate nişte 540i rare şi dosite cu multă ardoare. Dar să dai peste un model mai pământesc, care să nu coste peste o sută de mii de şi mai mult, şi-n acelaşi timp să te fascineze iremediabil, e ceva ce nici măcar pasionaţii nu mai speră să vadă. Şi totuşi, se întâmplă din când în când, iar maşina de azi e exact o asemenea comoară, descoperită în Elveţia!
Acest BMW Seria 5 E34 s-a păstrat până azi într-o stare pur şi simplu formidabil până la absolut, de-ţi lasă impresia că e nou. E un 535i, fabricat în anul 1990, ceea ce înseamnă că sub capota sa e un motor cu 6 cilindri în linie, de 3,430 cm cubi, care dezvoltă 211 CP şi 305 Nm. Cântărind puţin peste 1,500 kg, maşina asta prindea atunci prima sută în numai 7.7 secunde, iar viteza maximă era de 235 km/h.
Era cea mai savuroasă motorizare pe care o puteai cumpăra în anul 1990, fără a intra în liga lui M5, şi asta pentru că versiunea 540i cu motor V8 a apărut abia în 1992. Deci, elveţianul care a cumpărat-o în 1990 nu s-a zgârcit în alegerea ipostazei corecte a acestui BMW Seria 5.
De fapt, omul ăsta a fost într-atât de generos, încât atunci când a mers la dealerul BMW din Geneva, Emil Frei SA, a burduşit-o cu toate opţionalele posibile. I-a bifat servodirecţie, tapiţerie de piele, jante de aluminiu cu profil mic al anvelopelor, aer condiţionat, guri de ventilare pentru pasagerii spate, trapă acţionată electric, la fel ca şi toate geamurile, plus o listă lungă de alte opţiuni, care au ridicat preţul acestui exemplar de la 57,850 franci la 71,480 franci elveţieni! Da, acest BMW a fost cumpărat în anul 1990 cu peste 71 mii franci!
Şi ştii care e partea şi mai frumoasă? Că vreme de 32 de ani de atunci şi până astăzi, BMW-ul ăsta a avut acelaşi unic proprietar din Alpii elveţieni de lângă Geneva. Da, maşina asta e deţinută în prezent de acelaşi om, care a comandat-o în 1990!
Şi, cum era de aşteptat, acest om i-a asigurat o mentenanţă superbă de-a lungul anilor, cu vizite regulate la service-urile oficiale şi încredinţând-o doar acestora. Cartea de service a maşinii e completă, cu fiecare vizită completată şi ştampilată şi cu fiecare factură ataşată. Ba chiar şi factura originală a achiziţiei mai e păstrată şi azi în original!
Şi, toate astea fiind spuse, mai aflăm că şi parcursul total al acestui BMW E34 în cei 32 de ani de exploatare a ajuns abia la 97,524 km! Deci, o maşină care nici 100 mii km nu a atins încă!
Nu, maşina n-a stat undeva conservată nemişcată. Ea a rulat din când în când, deci a fost un BMW activ, iar asta a contribuit la păstrarea sa în formă impecabilă. Oriunde ai privi — pe caroserie, în habitaclu, pe suspensie, la partea inferioară — e pur şi simplu o maşină căreia nu-i poţi găsi nici un defect.
Iar asta ne face pe oricare din nou să rămânem profund fascinaţi de ea. Sincer, nu ştim dacă am văzut un alt E34 atât de perfecţionist conservat ca acest exemplar de azi din Elveţia. N-am exagera deloc dacă am spune că acest exemplar ar fi pur şi simplu visul oricărui fan de BMW Seria 5 E34 şi oricărui fan de BMW-uri clasice în general.
Cât costă bijuteria? Nu, nu costă o sută de mii sau ceva de genul. Ea va fi expusă la o licitaţie online şi offline, care va derula în direct, şi va pleca în mâinile celui care va oferi cel mai mult pe ea, dar cei ce la casa de licitaţie estimează că se va vinde pentru un preţ cuprins între 20 şi 25 mii de franci elveţieni, ceea ce la cursul actual înseamnă aproape tot atâţia euro. Iar un asemenea preţ e pur şi simplu infim pentru un asemenea exemplar de 535i E34, într-o asemenea stare, şi cu o asemenea istorie! Cu greu ai putea să-ţi imaginezi ceva mai imaculat şi mai fascinant de atât.
0
9,128
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!