Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Bosch atenţionează producătorii auto să nu mizeze doar pe modele electrice cu baterii, în contextul crizei actuale energetice

22 Septembrie 2022 - 13:37
Redacţia PiataAuto.md
Deşi UE a aprobat un plan de interdicţie motoarelor cu ardere internă prin limitarea emisiilor CO2 şi deşi mai mulţi producători au anunţat că nu mai dezvoltă propulsoare noi diesel sau pe benzină, ci doar sisteme de propulsie electrică, Bosch a venit cu o avertizare neaşteptată pentru producătorii auto, îndemnându-i să nu mizeze doar pe modelele electrice, în contextul actualei crize energetice de pe continent şi din lume.
Atenţionarea celor de la Bosch a fost comunicată de Markus Heyn, şeful serviciilor de mobilitate a celor de la Bosch, tot el şi membru al consiliului de directori, într-un interviu către Stuttgarter Zeitung. Acesta a spus că în prezent vedem cu toţii consecinţele lipsei de gaz natural în Germania şi Europa, pentru că am avut prea puţine alternative pregătite. „Ar trebui să tragem o lecţie şi pentru industria auto şi să ne întrebăm ce vom face dacă într-o zi vom avea insuficienţă acută de baterii, având în producţie doar maşini electrice?” — a menţionat oficialul Bosch. Acesta a mai continuat, spunând că toţi ar trebui să se gândească şi la alternative pentru energia stocată în baterii. Şi acele alternative vor fi viabile doar dacă ele vor fi gândite şi dezvoltate din timp, nu în momentul când vom întâmpina problema.
Heyn a menţionat şi care sunt alternativele care ar trebui dezvoltate în paralel cu maşinile electrice cu baterii. Acesta a spus că pilele de combustibil, care folosesc hidrogenul pentru a genera electricitate, folosită ulterior la propulsie, sunt o sursă mult mai puţin dependentă de resurse naturale. Aici trebuie să remarcăm că producţia hidrogenului e cea care necesită energie, iar dacă acest proces foloseşte energie eoliană sau solară, practic orice ţară îl poate produce sustenabil, fără emisii, iar ulterior vehiculele care folosesc hidrogenul emit doar vapori de apă inofensivi în atmosferă, cu zero CO2 şi zero noxe.
Oficialul Bosch a mai spus că e mai logică accelerarea tranziţiei la hidrogen în primul rând a transportului de camioane, dacă ne referim la vehiculele ce circulă pe drumuri publice, pentru că traseele acestora sunt concentrate mai mult pe autostrăzi, iar dezvoltarea infrastructurii de alimentare ar da un randament iniţial mai mare.
Despre propulsia pe hidrogen cu folosirea pilelor de combustibil se vorbeşte intens încă din anii 90 şi de cele mai multe ori inginerii au fost de acord că aceasta ar fi cea mai raţională cale de a merge spre vehicule cu zero emisii, dar întotdeauna lipsa infrastructurii şi necesitatea construirii uneia de la zero a fost menţionată ca o piedică principală.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter