Ineos Grenadier, noul offroader care aminteşte de modelele Aro şi Defender, a intrat în producţia de serie la fabrica din Franţa

20 Octombrie 2022, 13:32
Redacţia PiataAuto.md
Ineos Grenadier e unul din cele mai aşteptare offroader-e adevărate din timpurile noastre, venind să ocupe o nişă lăsată liberă de mulţi producători precum Land Rover sau Nissan şi parţial ocupată doar de Toyota. Vorbim despre un offroader durabil fără fiţe, dar cu tehnologii moderne, creat pentru anduranţă în condiţii cu adevărat dificile ale planetei. Ei bine, acum Ineos Grenadier a intrat oficial în producţia de serie la scară largă la fabrica Ineos din Franţa.
Fabrica la care produce noul Grenadier e fosta fabrică smart din Franţa, pe care un miliardar britanic a cumpărat-o acum câţiva ani şi a retehnologizat-o complet, cât timp a durat proiectarea şi testarea noului offroader. Daimler nu mai avea nevoie de această fabrică, întrucât toate modelele smart sunt create acum în parteneriat cu Renault şi sunt produse la alte fabrici, iar Daimler a şi vândut apoi 50% din acţiunile smart celor de la Geely, prin urmare ţinta pe termen lung e de a produce modelele smart doar în China, pentru întregul mapamond.
Ei bine, cel puţin fosta fabrică smart are parte de o nouă viaţă acum, sub umbrela Ineos, şi va produce offroader-e pentru toate pieţele lumii. Noul Ineos Grenadier va ajunge în luna decembrie la primii clienţi care l-au comandat.
Acesta are o construcţie pe cadru dur, în stil de offroader clasic, cu punţi rigide, cu diferenţiale blocabile mecanic, dezvoltate împreună cu austriecii care au dezvoltat şi sistemele versiunii militare ale lui G-Class. Motoare sunt toate de 6 cilindri în linie, pe benzină sau diesel, toate de origine BMW, deci nu vorbim de propulsoare mici care să se chinuie în offroad.
Foto: Construcţia lui Ineos Grenadier

Ca şi design, Ineos Grenadier păstrează o siluetă clasică de offroader pătrăţos, cu extremităţi care nu se tem de contactul cu solul sau natura din jur. Şi această siluetă nu poate să nu amintească de Land Rover Defender clasic, dar mai ales de Aro 244, amintindu-ne de fiecare dată cum ar fi putut fi un Aro astăzi, dacă fabrica din Câmpulung Muscel nu era devalizată şi dacă maca românească îşi menţinea prezenţa pe o piaţă unde calităţile nemuritoare sunt cele aflate la cea mai mare căutare.
0
2,220
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!