Italienii de la Abarth au lansat primul lor model electric, derivat din Fiat 500e

23 Noiembrie 2022, 11:24
Ilie Toma
Abarth e un nume ce apare rar în vizorul public, fiind de obicei un deliciu al pasionaţilor mai avansaţi de maşini italiene, care ştiu că din 1949 încoace, de când există Abarth, cei de acolo au creat multe picanterii fascinante. Ei bine, acum cei de la Abarth au lansat şi primul lor model electric, numit 500e şi derivat din modelul similar al celor de la Fiat.
Şi pentru că modelele Abarth sunt întotdeauna mai puternice şi mai condimentate în aspect decât cele de la Fiat, asta s-a întâmplat şi cu noul Abarth 500e. Acesta are un kit de caroserie cu forme mai accentuate, jante de diametru mai mare şi o gardă la sol mai coborâtă, exact cum ar trebui să arate un hot hatch. Doar că de această dată e un hot hatch electric.
Dacă Fiat 500 electric e disponibil în două versiuni de baterii şi putere, atunci Abarth 500e ia la bază versiunea cea mai puternică şi o condimentează niţel. Astfel, electromotorul lui Abarth 500e va livra 155 CP, faţă de 118 CP, iar cuplul maxim e de 235 Nm, faţă de 220 Nm oferiţi pe Fiat. Totuşi, noul Abarth oferă şi un regim Turismo, prevăzut pentru condus relaxant, care va reduce puterea electromotorului va 136 CP, iar cuplul la 220 Nm.
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se situează în zona a 7 secunde, deci maşinuţa electrică nu va fi cel mai rapid Abarth. Şi apoi, nici numărul cailor-putere de sub capotă nu va bate vreun record istoric pentru Abarth. Iar pe lângă asta, acceleraţia de 7,0 secunde e garantată doar dacă bateria are peste 90% încărcare.
Fiind compactă, însă, noua maşină electrică are avantajul de a avea nevoie de o baterie mai mică şi mai uşoară. Bateria are doar 42 kWh capacitate totală şi 37,3 kWh capacitate netă şi poate fi încărcată la prize fast charge cu o putere de până la 85 kW. În mod normal, asta ar fi o tehnologie învechită, dar, când bateria are doar 42 kWh, asta înseamnă oricum un plin complet în 35-45 minute, iar în timp de 5 minute se poate asigura o autonomie medie zilnică de 40 km.
Abarth nu anunţă autonomia noului său model electric. Fiatul electric similar, dar mai puţin puternic, pretinde puţin peste 300 km în ciclu WLTP, ceea ce ne face să intuim că Abarth ar putea avea circa 250-270 km autonomie, iar în viaţa reală asta s-ar traduce până la o cifră de aproximativ 200 km.
0
1,372
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!