Acesta e un Land Rover convertit în România într-unul cu propulsie electrică, care nu trebuie încărcat la priză, pentru că-şi poartă panourile solare după el

13 Martie 2023, 19:56
Redacţia PiataAuto.md
Şi atelierele din România încep a prinde tot mai multă experienţă în convertirea maşinilor la propulsie electrică. Un atelier pe nume AXD Tuning a transformat acest Land Rover Defender înmatriculat în judeţul Argeş într-o maşină cu propulsie electrică, pregătită de expediţii prin cele mai izolate locuri. Da, expediţii de lungă distanţă, cu o maşină electrică, care vor fi posibile atât autonomiei mari, de 420 km, cât şi faptul că maşina nu va trebui să caute neapărat prize, pentru că-şi poartă panourile solare după ea.
Maşina originală era un Defender 130 Td4 din 2012, iar motorul diesel a fost înlocuit cu un electromotor de pe Nissan Leaf. Motorul a fost limitat la 100 CP, ceea ce datorită cuplului mare şi instantaneu, echivalează aproximativ performanţele iniţiale ale motorului diesel. Motorul electric e cuplat la cutia de viteze originală, iar prin ea forţa e distribuită mai departe întregului sistem de tracţiune integrală, deci Defenderul electric din România şi-a păstrat intacte capacităţile sale de înaintare în condiţii dificile, asta fiind una din condiţiile proiectului din partea proprietarului.
Maşina are baterii ce totalizează 100 kWh capacitate, fapt care-i asigură 400-420 km autonomie, deci un consum mediu realist de circa 24-25 kWh/100 km, foarte bun, de altfel, pentru un offroader cu sistem de tracţiune integrală mecanică. Bateriile, apropo, vin de la o Tesla, spun meşterii din România care au lucrat la el.
Odată cu bateriile a fost preluat şi sistemul de management termic al bateriei, deci ele pot fi încălzite sau răcite, astfel încât să ofere o performanţă bună în condiţii de climă mai solicitantă. Bateriile sunt separate în două, una sub capotă şi alta sub bena din spate.
Partea şi mai curioasă e că acest Land Rover trage după el o remorcă, pe care se află 16 panouri solare. În condiţii prielnice, panourile pot furniza 5,5 kW de putere de încărcare, punând 5,5 kWh de energie pe oră în baterii. Şi mai ingenios e faptul că Land Rover-ul nu va trebui doar să stea nemişcat ziua ca să încarce şi să meargă noaptea, pentru că în remorcă mai există o baterie de 60 kWh, care e încărcată, astfel, în timpul condusului, la putere mai mică. Cât maşina staţionează, energia din bateria din remorcă, împreună cu cea produsă eventual de panouri, este livrată în bateriile principale ale maşinii şi, teoretic, pe parcursul unei zile Defenderul e din nou încărcat, cu bateriile sale principale pline, gata pentru încă 400 km parcurşi.
După cum le-a spus mecanicilor proprietarul acestui Land Rover din Argeş, acolo unde va merge cu maşina nu are benzină şi motorină unde vrea el, însă soare şi timp are, prin urmare această formula va fi perfectă pentru el.
Provocarea a fost să se proiecteze remorca, care să poată întinde cele 32 metri pătraţi de panouri, şi totodată să nu cântărească peste norma admisă. În final, remorca are 1.750 kg masă totală, dintre care 200 kg sunt rezervate eventualelor bagaje din expediţie şi 1.550 kg reprezintă masa proprie. Şi, apropo, panourile de pe remorcă sunt ajustate de un sistem cu senzor şi electromotoare, astfel încât să fie îndreptate întotdeauna spre soare şi să producă mai mult curent.
După toate aceste transformări, maşina a fost omologată la RAR şi poate circula legal pe drumurile publice! Dar, fireşte, ceva ne spune că acest Land Rover de Argeş va merge departe de drumurile publice asfaltate şi vom mai ajunge să vorbim despre el şi aventurile lui.
0
5,743
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!