În Elveţia a avut loc o cursă cu maşinuţe de jucărie, care costă un E-Class nou sau chiar cât un S-Class
18 Martie 2023, 15:39 Redacţia PiataAuto.md
Mulţi dintre noi, cei care am copilărit în estul Europei, am văzut sau chiar am avut maşinuţe de jucărie, de talie ceva mai mare, în care puteai urca la volan şi le puteai conduce. De obicei aveai două pedale mecanice, pe care le împingeai cu picioarele, volanul era şi el conectat mecanic cu roţile, iar unele maşinuţe mai aveau şi nişte beculeţe care ardeau, pentru mai mult realism, şi o formă ce amintea de un model din viaţa reală, un Moskvich sau alte modele de pe atunci.
Foto: O maşinuţă Moskvich sovietică de cândva, restaurat
Ei bine, de câţiva ani în lume există o companie care produce maşinuţe de un realism excepţional, încât dacă ai vedea o fotografie cu ele ai putea spune că vezi maşina adevărată, la scară normală. De curând, în Elveţia, în staţiunea St. Moritz, a avut loc şi o cursă cu asemenea maşinuţe de jucărie.
Foto: Maşinuţele din cursa recentă din St. Moritz, Elveţia
Compania care creează aceste jucării are numele de The Little Car Company, sau Compania Maşinilor Mici, cum ar veni, într-o traducere directă. În ultimii ani noi am mai scris despre lansările lor, spre exemplu în august 2020 ei lansau Aston Martin DB5 Junior, model inspirat din maşina lui James Bond, maşinuţă despre care se anunţa atunci că va fi vândută la un preţ de peste 55.000 euro.
Un pic mai devreme, în iulie 2020 a fost lansat şi Bugatti Baby II, maşină care venea să continue istoria unei maşinuţe create în 1926 de însăşi Ettore Bugatti, acea maşinuţă fiind atunci o replică a lui Bugatti Type 35. În funcţie de versiune de putere, acea maşinuţă putea costa până la 58.500 euro.
În august 2022 scriam şi despre un Ferrari Testa Rossa J, o recreare a lui Ferrari 250 Testa Rossa din 1957! Maşina asta are 16 CP şi poate atinge o viteză de 80 km/h, cu o suspensie şi frâne ce imită originalul. Fiind mai puternică decât celelalte maşinuţe, costa cel mai mult, preţul jucăriei ajungând la 120.000 euro!
Toate aceste maşini sunt electrice, au motoare cu o putere cuprinsă între 5 şi 16 CP, cu o autonomie de câţiva zeci de kilometri. Ele pot prinde viteze de 45-80 km/h, având de obicei fie mai multe versiuni, fie regimuri care pot fi activate în funcţie de vârsta şi experienţa celui care o conduce. Costând, însă, de la 55.000 euro şi până spre 120.000 euro, ele nu doar că echivalează preţul unei maşini normale, ci migrează spre preţul maşinilor premium. E clar, deci, că aceste maşinuţe sunt create doar pentru cei ce-şi pot permite cadouri privilegiate şi extravagante.
Sunt realizate cu o atenţie şi o calitate la detalii pe care ai putea-o aştepta şi de la un Bugatti sau Ferrari adevărat, or, maşina asta trebuie să fie de obicei o completare pentru Bugatti-ul sau Ferrari-ul din garajul părinţilor. Şi, paradoxal, aceste maşinuţe se bucură de o cerere mare, de ordinul sutelor de exemplare deja produse şi vândute pentru fiecare dintre ele. Iar de curând compania care le produce le-a adus la St. Moritz, la o întrunire elitistă a colecţionarilor de maşini clasice, oferind sesiuni de curse cu ele, pe acelaşi circuit de zăpadă unde am urmărit o Tatra T87 acum câteva zile. Practic, oricine putea urca la volanul acestor maşinuţe, conducându-le în cursă şi convingându-se de cât de magnifice sunt aceste maşinuţe la preţ de maşini mari.
Pe lângă cele 3 modele menţionate mai sus a fost adus şi ultimul, proaspăt lansat, un Pacco Gara Testa Rossa J de culoare galbenă, foarte similar la nivel tehnic cu Testa Rossa J de culoare neagră cu faţă roşie.
Pentru că circuitul era acoperit de zăpadă, cei de la The Little Car Company au echipat maşinuţele cu un soi de anvelope de iarnă, ca acestea să aibă aderenţă. Şi au pus alături un tablou de bord pe care scriau numele participanţilor şi aranjau clasamentul în timp real, în funcţie de rezultatele obţinute în curse.