BMW-ul E30 care aproape că nu mai poate fi găsit azi: un sedan Alpina C2 2.7, scos la vânzare în SUA
16 Mai 2023, 20:26 Redacţia PiataAuto.md
Când vorbim de BMW E30, există versiuni şi ipostaze pe gustul oricui, de la 325i până la ipostaza sa cu tracţiune integrală, primă de altfel, de la renumitul M3 până la ediţiile limitate ale lui M3, precum Cecotto Edition. Dar pe lângă toate astea, există versiuni Alpina, şi aşa se întâmpla că versiunile Alpina cu 2 uşi au fost mai răspândite decât sedanurile cu 4 uşi. Iar apoi istoria devine un pic şi mai complicată.
Alpina avea deja ipostaze lansate pe baza lui E30, când a fost lansată M3-ul de uzină, în 1986. Asta a făcut modelele Alpina neinteresante, aşa că cei de acolo s-au pus pe treabă şi au scos versiuni noi, cu motor de 2,7 litri, derivat din cel de 2,5 litri, căruia îi fusese mărită cilindreea.
Maşina asta e una din aceste ipostaze mai târzii şi mai puternice de la Alpina, numită C2 2.7. Motorul ei de 6 cilindri scoate 210 CP şi arhivele Alpina conţin informaţii că ar fi fost produse doar 160 de exemplare, din ele doar 74 fiind sedanuri C2 2.7.
Deci, maşina despre care vorbim azi e una din cele doar 74 de exemplare de felul său, produse vreodată de Alpina. Şi din câte se pare doar câteva au fost albe, şi majoritate au avut elemente de decor în auriu, în timp ce exemplarul din imagini are elementele de decor pe caroserie în combinaţia tipică Alpina, de albastru şi verde, ceea ce-l face să arate mult mai bine.
De fapt, această Alpina clasică arată atât de bine, cu combinaţia ei de culori, kit-ul de design şi jante, încât şi-ar merita achiziţia şi doar de dragul aspectului.
Însă acest exemplar are şi tot ceea ce presupunea Alpina la acea vreme — un interior cu scaune cu suport lateral mai mare, motor mai puternic şi o capacitate de a te fascina în senzaţii de condus aşa cum probabil n-ai aştepta de la o maşină fabricată acum 33 de ani, or, acest exemplar e produs în 1988. E maşina cu numărul 70 produsă.
Maşina a fost vândută iniţial în Japonia şi a fost exploatată ca bijuterie de colecţie acolo mulţi ani, până a fost importată în SUA, în 2016. Are şi actele iniţiale de livrare în Japonia, şi toată istoria păstrată.
Actualul proprietar a cumpărat-o în 2019 şi a păstrat-o 4 ani în colecţia sa. Şi în toţi cei 33 de ani de la achiziţie, maşina a adunat 107 mii km pe odometrul său, cu documentările de rigoare.
E un parcurs foarte mic pentru Alpina, or, adeseori modelele Alpina se vând cu preţuri exorbitante şi dacă au 200-300 mii km parcurşi. În acest caz, vorbim de o maşină scoasă la licitaţie online, care se încheie în câteva zile. Deocamdată miza cea mai mare e de doar 15.000 dolari SUA, însă ultimul exemplar similar care s-a vândut în lume a costat 165.000 dolari până la urmă. Deci, probabil sumele vor creşte în ultimul moment la licitaţie, toţi sperând că vor putea reuşi să dea un preţ mai mic pe această comoară, până când va fi clar că mizele se încing. E o maşină, însă, pe care orice pasionat de maşini, practic, ar adora s-o aibă în garaj şi s-o conducă din când în când!