CITIRE ŞTIRE:
Volvo anunţă autonomie mai mare pentru camioanele sale electrice, care pot acum munci toată ziua fără reîncărcare
21 Iunie 2023 - 11:49
Redacţia PiataAuto.md
Volvo anunţă trecerea la baterii mai performante pentru camioanele sale electrice, cu o densitate energetică mult mai mare decât până acum. Deocamdată e vorba de două camioane pentru livrările urbane şi regionale — FE Electric şi FL Electric, dar cifrele de autonomie a acestora sunt impresionante şi unul din ele chiar depăşeşte autonomia camionului cap tractor cu remorcă FH Electric, prin urmare ne putem aştepta ca-n următoarele zile şi acolo să aflăm despre sporirea autonomie.
Ceea ce a făcut acum Volvo este doar schimbarea bateriilor, cu unele mai moderne cu densitate energetică mai mare, lăsând greutatea totală a unui bloc identică, la 500 kg, odată că în acele 500 kg acum se cuprinde o capacitate mai mare de stocare a electricităţii, cu 42% mai mare, de fapt.
Volvo FE Electric poate avea 3 sau 4 asemenea baterii, cu o capacitate totală de 280 kWh sau 375 kWh, ceea ce înseamnă cam 95 kWh per bateria de 500 kg. Asta ar însemna o densitate energetică de 190 Wh/kg. Cu 4 baterii, acest camion poate avea până la 200 km autonomie în rol de camion de salubrizare, cu sistem PTO electromecanic de acţionare a utilajului său din spate, sau 275 km autonomie fără un asemenea sistem, în rol de camion de distribuţie.
Volvo FL Electric poate avea de la 3 baterii până la 6 baterii, cele 6 însumând o capacitate de 565 kWh. Cu doar 3 baterii, camionul ar avea 280 km autonomie, iar cu 6 autonomia creşte până la 450 km. Deci, cu o asemenea autonomie camionul electric poate munci acum toată ziua fără reîncărcare, iar autonomia este, de facto, mai mare decât cea anunţată pentru camionul electric Volvo FH Electric, care poate parcurge doar 300 km cu un plin. E o situaţie atipică, deci, ca un camion regional Volvo să aibă autonomie mai mare decât unul conceput pentru distanţe lungi, dar cu siguranţă în viitorul apropiat, poate chiar în viitoarele zile, vom auzi despre actualizări şi la FH Electric, care vor corecta această ierarhie.
Cei de la Volvo mai spun că noile baterii mai dense vor permite unor clienţi să bifeze mai puţine baterii la număr atunci când cumpără un camion dacă n-au nevoie de autonomia crescută, iar astfel vor creşte sarcina utilă, cu 500 kg per fiecare baterie la care s-a renunţat. Masa totală a lui Volvo FL Electric e de 16,7 tone, iar cea a lui FE Electric — de 27 tone.