Asociaţia dealerilor Mercedes din Germania acuză producătorul de preţuri exorbitante şi nejustificate şi cere acestuia să le reducă urgent

20 Iulie 2023, 11:58
Redacţia PiataAuto.md
Noi am zis-o frecvent în ultimii câţiva ani, mai ales la teste drive sau lansări de noi modele — preţurile modelelor Mercedes au urcat pas cu pas atât de mult, încât au ajuns să piardă contactul cu realitatea, iar uneori modelele mărcii sunt semnificativ mai scumpe nu doar decât concurenţii direcţi, ci şi decât mărci considerate anterior ultra-luxoase, într-o nişă ierarhică superioară. Şi chiar dacă dotările luxoase de pe modelele Mercedes sunt în continuare prezente, la nivel ingineresc uneori soluţiile sunt de-a dreptul discutabile şi aici ne referim în primul rând la motorizările plug-in hibride AMG cu 4 cilindri sau la electricele din gama EQ, care sunt devansate tehnologic nu doar de Tesla sau Porsche, ci şi de Hyundai sau Kia. Şi totuşi ele costă adeseori mai mult de cât tot ce am enumerat. Ei bine, se pare că a crăpat până şi răbdarea dealer-ilor Mercedes din Germania cu privire la acest subiect.
Aparent, Mercedes tocmai a anunţat o jumătate de an record la vânzări, cu cifre în creştere şi pentru 1 milion de automobile vândute în prima jumătate de an, cu creşteri mai ales în nişa modelelor foarte scumpe din gama sa, precum AMG, S-Class, G-Class şi altele. Dar Asociaţia Dealerilor Mercedes din Germania, abreviată în germană drept VMB, a adresat o scrisoare către doi manageri de top ai Daimler, Jorg Heinermann şi Carsten Dippelt, ambii directori responsabili de vânzări. O copie a acestei scrisori a ajuns şi la publicaţia Business Insider, care a şi relevat conţinutul ei, cu acuzaţiile şi cererile conţinute în ea.
Foto: Managementul de top al Mercedes

Astfel, asociaţia acuză Mercedes că operează creşteri semnificative de preţ cu fiecare model nou lansat, uneori cu fiecare an nou pentru modelele existente, creşteri care au adus preţurile finale ale modelelor Mercedes până la un nivel exorbitant, care nu mai poate fi justificat în niciun fel în contextul actual de piaţă. Dealerii Mercedes acuză producătorul că, cu actuala politică, acesta ”duc piaţa germană direct într-un zid, de care inevitabil se vor lovi în curând”.
Dealerii spun că mulţi din clienţii corporativi, care au standarde interne de analize şi decizii la achiziţia de noi vehicule, aleg alte mărci pentru că nu-şi mai pot justifica deciziile de a cumpăra Mercedes pe interior, conform acelor standarde. Iar pierderea clienţilor corporativi de toate nivelurile pentru Mercedes poate însemna o pierdere de până la două treimi de vânzări în Germania.
Mai mult ca atât, dealerii Mercedes acuză producătorul că a făcut disponibile multe dotări opţionale importante doar în cadrul unor pachete, cumpărătorul fiind nevoit să ia întregul pachet, ceea ce creşte şi mai mult preţul final al maşinii, mai ales în segmentele lui A-Class, B-Class, CLA.
Toate astea vin şi pe fundalul unei calităţi în scădere, percepută mai ales în segmentele incipiente şi medii la Mercedes. Oferind materiale mai simple, în esenţă, şi o calitate mai rarefiată, şi cerând un preţ semnificativ mai mare pentru maşini, e tot mai greu să convingi noii cumpărători, mai ales acum, când problema lipsei de stocuri de acum 1-2 ani s-a diminuat şi concurenţa e mai acerbă între producători.
Scrisoarea de acum are un impact deosebit de puternic, tocmai pentru că vine de la propria reţea de dealeri a celor de la Mercedes, nu de la terţe părţi care ar putea fi acuzate de interpretări tendenţioase. Iar dacă aceştia trag în comun un asemenea semnal de alarmă, probabil Mercedes ar trebui să-l asculte cu mai mare atenţie şi să reacţioneze în rezultat.
1
13,113
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!