Cadillac Celestique va fi prima maşină electrică fabricată manual şi va costa cât un Rolls-Royce cu motor V12

7 August 2023, 10:53
Redacţia PiataAuto.md
Maşinile electrice sunt asociate de obicei cu un spirit de hi-tech şi producţie inovativă, executată de roboţi industriali, poate chiar prin metode noi, cum ar fi utilizarea Gigapress şi a componentelor uriaşe de caroserie, cum o face Tesla. Prin urmare, nu pare foarte intuitivă nici ideea de a fabrica o maşină electrică manual, cu ore în şir de muncă lentă asupra ei, de la înşurubarea bateriei până la cusături manuale pe volan şi scaune. Şi totuşi, Cadillac va face anume asta cu noul său Celestique, reconfirmând acum că acesta va fi produs manual până la un spirit de meşteşugărie. Iar preţul anunţat e unul pe măsură.
Acesta va porni de la 340 mii dolari, fără opţiuni, iar întrucât lista de personalizări şi opţionale e de-a dreptul uriaşă, preţul poate sări cu uşurinţă şi de 400 mii dolari. Ba chiar cu multe peste 400. Şi cu asemenea cifre, noul Cadillac Celestique intră într-o zonă de preţ în care se află azi modelele Rolls-Royce cu motor V12!
E curios că noul Cadillac Celestique urmează a intra în producţie în curând, cel mai probabil în toamnă, pentru a reuşi să fie primul model electric fabrica manual într-o asemenea manieră, înaintea lui electric Rolls-Royce Spectre, cu care va concura, în mod evident, dar care nu pune accent pe munca manuală decât în elementele de interior.
Foto: Interiorul lui Cadillac Celestique

Dar, cel mai probabil, efectiv vorbind, ambele maşini vor fi produse cam în aceeaşi manieră, cu caroserii, baterii, motoare şi punţi produse robotizat şi doar o asamblare manuală a acestora pe maşina finală, cu mult mai multă muncă manuală în ceea ce ţine de interior şi decoruri de caroserie. Pentru că nimeni nu mai stă azi să bată caroseriile cu ciocanul, cum o făcea Bentley până acum un deceniu. Maxim o capotă sau un element mai special. La fel, ar fi absurd să ne gândim că cineva ar produce manual o baterie electrică şi i-ar măsura curenţii manual cu testerul. Asemenea componente sunt mult mai fiabile şi mai sigure dacă sunt produse complet automatizat. În cazul lui Rolls-Royce, demult se întâmplă cam aşa, chiar şi cu modelele cu motoare V12, cu caroserii care sunt turnate şi vin de la fabrica din Dingolfing, Germania, spre cea din Goodwood, Marea Britanie, unde are loc asamblarea finală.
Foto: Elemente din interiorul produs manual al lui Cadillac Celestique

E la fel de adevărat, însă, că pentru Cadillac şi acest grad de muncă manuală reprezintă o mare schimbare, Cadillac vrând să amintească astfel americanilor de perioada de acum vreo 70-80 de ani, când maşinile sale se făceau manual în Detroit şi erau printre cele mai opulente şi scumpe din lume. Şi întrucât Celestique dă şansa de a redefini parametrii unei noi epoci, Cadillac vrea să repună în valoare acel atribut de lux al său de cândva, transpunându-l şi spre o maşină electrică.
Foto: Plăcuţa care va aminti proprietarilor de Celestique că automobilul lor e fabricat manual

Apropo, Cadillac încă nu anunţă parametrii exacţi pentru Celestique, dar există informaţii preliminare, care îl fac mai puternic decât Rolls-Royce Spectre. Modelul electric britanic are 585 CP în unităţi metrice sau 576 CP în unităţi mecanice, folosite în SUA. Cadillac Celestique ar urma să aibă cam 600 CP şi să fie şi mai rapid în acceleraţia până la 100 km/h, cam cu 0,7 secunde, atingând prima sută în 3,8-3,9 secunde!
Acum marea întrebare e dacă se vor înghesui cu adevărat cumpărătorii la acest Cadillac Celestique electric, cu un preţ de 340 mii dolari, până spre 400 mii dolari şi mai mult? Modelul Rolls-Royce începe de la 420 mii dolari şi are comenzi pe doi ani înainte. Cadillac abia a deschis lista de comenzi.
0
3,970
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!