Cum reuşeşte un asemenea Mercedes Sprinter să treacă inspecţia tehnică şi să circule pe drumurile publice din Moldova
4 August 2023, 09:57 Redacţia PiataAuto.md
Un şofer din Chişinău a surprins de curând în trafic probabil cel mai ruginit Mercedes Sprinter, care încă mai mişcă pe propriile roţi, cu propriile forţe. Acesta e atât de ruginit, încă o mare parte din metalul din zona sa inferioară lipseşte cu desăvârşire, uşile sunt fixate că zăvoare sudate, iar geamurile par lipite din nou şi nituite, pentru că structura maşinii nu mai rezistă, iar acestea ar fi căzut din poziţia lor iniţială. În asemenea condiţii, marea întrebare a autorului imaginilor este cum de reuşeşte un asemenea Mercedes Sprinter să treacă inspecţia tehnică anuală şi să circule pe drumurile publice din Moldova?
Ei bine, conform standardelor fireşti, e cât se poate de clar că acest Sprinter nu ar trebui să treacă inspecţia, în starea în care este. Şi nu vorbim doar de lipsa blocurilor optice, ci efectiv de rugină care a găurit întreaga caroserie, iar o asemenea rugină constituie în mod clar o piedică pentru autorizarea lui pe drumurile publice. Dacă e posibilă remedierea, poate fi autorizat după asta. Dacă nu, din păcate doar fierul vechi e calea firească.
În acest caz, însă, maşina pare a fi la un singur pas de a se dezintegra, într-un mod similar cum s-a întâmplat şi cu Lada 2104 din accidentul de acum câteva zile din Chişinău. Deci, nu ştim dacă acest Sprinter are inspecţia la zi sau şoferul circulă fără ea, după cum circulă şi fără plăcuţe de înmatriculare, dar autorităţile ar trebui cu siguranţă să se intereseze de un asemenea pericol pe drumurile publice.
Pe lângă asta, însăşi circularea fără plăcuţe de înmatriculare e pasibilă de pedepse suplimentare. Şi, în acest context, întrebarea despre o poliţă de asigurare auto valabilă e aproape retorică. Şi totuşi, acest Mercedes Sprinter a fost surprins circulând astfel prin traficul din Chişinău, pe lângă alte maşini sau pietoni.