Toyota Land Cruiser 70, produsă de 40 de ani încoace, primeşte actualizări şi un nou motor diesel, pe lângă V8-ul clasic

3 August 2023, 11:38
Ilie Toma
Deşi Toyota are grijă să schime cu regularitate generaţiile modelelor de bază din familia Land Cruiser, precum Land Cruiser 300 şi succesorul lui Prado, Land Cruiser 250 prezentat ieri, pe lângă acestea, de 40 de ani încoace, e produsă şi generaţia clasică de Land Cruiser 70. Sunt maşini simple şi durabile, cu motoare mari, care au putere moderată, dar o rezervă inginerească uriaşă, făcute pentru cei care au nevoie să se bizuie pe ele în cele mai îndepărtate locuri din lume, pentru a îndeplini misiuni importante. Iar Toyota păstrează aproape neatinsă această maşină, făcând periodic doar modificări de siguranţă şi la nivel estetic, cu mare discreţie, pentru a nu strica reţeta originală şi a nu complica lucrurile prea mult. Ei bine, acum a venit momentul unei noi asemenea actualizări.
Pentru a înţelege mai bine ce înseamnă Toyota Land Cruiser 70, vom aminti despre istoria neştiută a unei mici fabrici din Gibraltar, care face adaptarea şi asamblarea finală a modelelor Land Cruiser 70 pentru ONU, dar şi misiuni diplomatice şi umanitare din întreaga lume.
Foto: Imagini cu Toyota Land Cruiser 70, în Gibraltar

De asemenea, şi Republica Moldova a primit în ultimii doi ani exemplare de Land Cruiser 70 pentru Ministerul Afacerilor Interne, donate tot de ONU, dar şi exemplare care au intrat în rol de ambulanţe în satele Moldovei, înlocuind o mare parte din UAZ-urile 452 Buhanka de cândva.
Foto: Exemplare de Toyota Land Cruiser 70 în rol de ambulanţe în Moldova

În majoritatea regiunilor lumii, motorul de bază pentru Land Cruiser 70 era un V8 de 4,5 litri, cuplat standard la o cutie manuală. În unele regiuni, e oferită şi o motorizare V6 pe benzină, aspirată natural, de 4,0 litri. Ei bine, să vedem ce aduce actualizarea de acum pentru acest model clasic şi legendar, dar care e încă o legendă vie.
Foto: Toyota Land Cruiser 70, în forma sa actualizată acum

La nivel estetic, farurile lui Land Cruiser 70 au primit acum LED-uri circulare şi s-a schimbat şi forma calandrului, dar şi felul în care e inscripţionată denumirea Toyota acolo. De asemenea, e uşor schimbată şi forma capotei şi a aripilor, dar toate modificările sunt discrete, fără a afecta forma de bază, pentru a păstra legenda intactă.
La interior modificările sunt de asemenea relativ discrete. Sistemul multimedia a fost actualizat, dar acesta e în continuare opţional, versiunile mai simple neavând acel display mare central.
Toyota a echipat, însă, această generaţie clasică de Land Cruiser 70 cu elemente noi de siguranţă, precum recunoaşterea indicatoarelor de viteză şi alertarea despre părăsirea involuntară a benzii. Maşina nu intervine cu corecţii, că nici n-ar putea-o face cu servodirecţia sa hidraulică de pe motorizarea V8, dar cel puţin te alertează. Alte elemente esenţiale, precum airbag-uri sau ABS, există de mult timp pe acest model.
Cea mai mare noutate, însă, e adăugarea motorului turbodiesel de 2,8 litri, cu 4 cilindri în linie, prezent şi pe Hilux, şi pe noul Land Cruiser 250, anunţat ieri. Motorul va avea aceeaşi putere de 204 CP şi acelaşi cuplu de 500 Nm ca şi pe alte modele moderne. Motorul nou va veni cuplat doar cu o cutie automată cu 6 trepte, marcând totodată şi prima apariţie a unei transmisii automate pe Land Cruiser 70, din 1984 încoace!
Aparent, fanii modelelor clasice ar putea fi trişti gândindu-se la apariţia noului motor de 4 cilindri şi la V8-ul clasic. Dar Toyota nu vrea să-i dezamăgească, aşa că păstrează şi motorul V8 diesel, aspirat natural, de 4,5 litri! Acesta dezvoltă aproape aceeaşi putere — 205 CP — şi un cuplu chiar mai mic decât cel de 2,8 litri — de 430 Nm. În schimb, îşi produce puterea dintr-o cilindree aproape dublă, fără o turbină sau un intercooler şi e indestructibil în timp, putând fi reparat cu şurubelniţa în deşert. Şi, bineînţeles, motorul V8 rămâne cuplat la o cutie manuală.
Iar sistemul de tracţiune integrală rămâne acelaşi, cu punte faţă decuplabilă, cu demultiplicator de cuplu, blocaje diferenţiale şi cu arbori şi planetare concepute cu mare rezilienţă, pentru înaintări în condiţii cu adevărat grele.
Dacă în Japonia, spre exemplu, Land Cruiser 70 va fi vândut doar în caroserie de SUV, cu 5 uşi sau 3 uşi, există şi regiuni în lume, precum Australia, unde va continua să existe şi versiunea pick-up. Pentru că e nevoie constantă de aceste maşini în lume, aşa rectangulare şi reduse la esenţă cum sunt!
0
4,333
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!