Un german a parcurs 1.800.000 km cu Tesla Model S pe care o deţine, iar producătorul e tot obligat să-i schimbe componente pe garanţie
29 Septembrie 2023, 20:08 Redacţia PiataAuto.md
Nu sunt foarte multe exemplele de maşini electrice care să fi parcurs cifre apropiate de 1 milion de kilometri, dar totuşi câteva există. Tesla despre care vorbim azi, însă, este maşina electrică, care are recordul celei mai mari cifre de parcurs dintre toate maşinile cu cifre mari pe odometru, cunoscute în lume. Maşina îi aparţine germanului Hansjorg von Gemmingen şi a trecut de cifra de 1.800.000 km parcurşi! Mai mult ca atât, proprietarul german are atât de multă încredere în ea, încât de curând a călătorit în Africa cu ea, până în Maroc, la marginea deşertului Sahara!
Maşina e o Tesla Model S P85, din anul 2014, deci maşina are doar 9 ani, ceea ce înseamnă că proprietarul său a parcurs cam 200.000 km pe an, sau circa 548 km pe zi! E un ritm aproape de necrezut, şi am fi fost şi noi sceptici, dacă fi scris în luna ianuarie 2022 despre Hansjorg şi maşina lui, când acesta marca 1.500.000 km parcurşi. Şi doar într-un an şi 9 luni acesta a mai adunat încă 300.000 km parcurşi!
Ce face Hansjorg de bate atâta drum cu Tesla sa? Ei bine, omul e taximetrist de profesie şi lucrează pe cont propriu cu această Tesla, iar de îndată ce are câte o vacanţă, face călătorii lungi. Ultima călătorie a făcut-o tocmai în Maroc, cum spuneam mai sus, mai învârtind multe mii de kilometri cu maşina sa.
Şi, apropo, Hansjorg şi-a împărtăşit experienţa de călătorie în Africa, cu Tesla sa, şi a declarat că până şi acolo a putut găsi prize fără probleme, inclusiv prize puternice şi rapide.
Acum, fireşte, marea întrebare este câte baterii au fost schimbate la această Tesla Model S în cei 1 milion şi 800 mii km parcurşi? Prima baterie a ţinut doar 290.000 km şi a fost schimbată pe garanţie, apoi alta a mai ţinut 150.000 km, tot pe garanţie, că a ţinut prea puţin, iar apoi a mai schimbat încă două la fiecare 400.000 km, deci al patrulea schimb de baterie a fost realizat pe la 1.250.000 mii km.
Pe atunci a fost pusă a 5-a baterie şi din câte se pare bateria a mai fost schimbată recent, între 1,6 şi 1,8 milioane km, pentru că anterior Hansjorg se plângea de autonomie mai mică de maxim 300-310 km, iar în călătoria spre Africa acesta avea deja din nou o autonomie de peste 400 km. Deci, dacă a mai avut loc un schimb de baterie atunci e deja a 6-a baterie la număr!
Marele noroc al lui Hansjorg e că maşina sa e cumpărată în 2014, atunci când Tesla avusese o garanţie în durată de viaţă în ani, şi nu estima că cineva va merge câte 200.000 km cu ea anual. Aşa că fiecare nouă baterie schimbată pe garanţie readuce obligaţia celor de la Tesla la zero. Şi Hansjorg o uzează înainte de împlinirea vârstei în care iese din garanţie şi astfel cei de la Tesla i-o tot schimbă pe garanţie.
Şi asta nu e tot. Deşi are un singur motor pe puntea spate, Tesla sa a schimbat şi mai multe motoare decât baterii. Tocmai 8 schimburi de motoare a avut Hansjorg, deci rezultă că acum e al 9-lea motor în funcţiune, iar asta e bizar, or, electromotoarele ar trebui să aibă o durată de viaţă mult mai lungă, nu doar circa 200.000 km în mediu. De fapt, el spune că primul motor a ţinut peste 700.000 km, dar toate următoarele au rezistat tot mai puţin, la început cam 200.000 km, apoi şi mai puţin, ceea ce-i lasă impresia că nivelul de calitate a cestor motoare scade. Dar, de fapt, maşina sa foloseşte motoare care nu mai sunt în producţia curentă la Tesla, iar acesta poate fi un motiv. Şi, după cum ne putem imagina, motoarele sunt schimbate tot pe garanţie, că şi aici Tesla era curajoasă pe atunci să promită o durată de viaţă în ani, şi nu în kilometri parcurşi. Producătorul nu şi-a imaginat că va exista şi un Hansjorg din Germania, care va lua promisiunea într-atât de serios, încât va parcurge 1.800.000 km în 9 ani. Sau, poate Hansjorg e pentru Tesla acea deviere statistică uşor de acoperit în costuri, dar în schimb alte milioane de maşini s-au vândut datorită acelor promisiuni de atunci.
Apropo, tot atunci Tesla oferea încărcare gratuită pe viaţă la supercharger-ele sale. Şi cum viaţa acestei Tesla e lungă, taximetristul foloseşte din plin această promisiune grandioasă a celor de la Tesla, dar spune că nu abuzează de ea, şi că încarcă mai des la prize cu plată, sau acasă, la o priză AC. În total, a folosit cam 6,5 MWh de electricitate gratuită de la Tesla, conform statisticii maşinii. Iar de la priza de acasă şi de la alte prize AC are aproape 100 MWh alimentaţi, el mai având şi panouri solare instalate acasă.
Aşadar, dacă Tesla e tot obligată să-i schimbe motoare şi baterii, maşina electrică a lui Hansjorg are un soi de tinereţe fără bătrâneţe şi aşa e uşor de înţeles de ce proprietarul acetei Tesla a ajuns la 1.800.000 km cu ea şi se mai aventurează să meargă şi-n Africa. Hansjorg avusese în 2022 un moment în care se gândea să vândă maşina şi să cumpere un Lucid, dar apoi s-a răzgândit şi se pare că va continua să-şi conducă Tesla cel puţin până la 2 milioane km.