Un şofer de camion cu betonieră a intrat pe un pod de lemn din SUA, cu limită de greutate de doar 4 tone, şi s-a prăbuşit prin el
26 Septembrie 2023, 18:36 Redacţia PiataAuto.md
Atunci când podurile au o limită de greutate indicată pentru a trece pe ele, de obicei există un motiv foarte întemeiat pentru acea restricţie. Sigur, de obicei se ia în calcul şi o anumită rezervă pe care ar putea-o genera un vehicul la anumite oscilaţii ale sale pe pod, dar această rezervă nu poate fi nicidecum de câteva ori mai mare decât cifra indicată. E de neînţeles, deci, ce a gândit şoferul unui camion din SUA, cu o betonieră plină cu beton şi o masă totală de circa 28-32 tone, conform estimărilor, când a decis să traverseze cu camionul său un pod care avea restricţie de greutate de doar 4 tone.
Mai mult ca atât, podul, situat în Montgomery, Texas, era unul de lemn, relativ vechi, deci nici măcar vizual nu putea inspira încredere că ar putea susţine un camion de peste 30 de tone.
Pe lângă asta, exista un indicator mare şi clar, care atenţiona şoferii despre limita foarte mică de greutate. Într-atât de mică, încât nimic măcar un Hummev EV electric, care cântăreşte 4,4 tone la gol, n-ar avea voie să treacă pe el!
Totuşi, şoferul de camion s-a aventurat pe pod şi atunci când axele spate au ajuns la mijlocul podului, apăsate de greutatea betonierei, lemnele podului s-au rupt, iar camionul s-a prăbuşit printre ele, formând o gaură uriaşă. Din fericire, şoferul camionului a scăpat nevătămat.
Surprinzător, dar poliţia a anunţat că nu va înainta acuzaţii şoferului, întrucât podul se află pe un teren privat. Însă compania angajatoare a şoferului va trebui să plătească daunele proprietarului podului. În acest context şi şoferul camionului are toată şansele să fie concediat sau să facă faţă unor pretenţii financiare din partea companiei sale.
Operaţiunea de recuperare a camionului a durat ore în şir, din cauza greutăţii acestuia şi poziţiei în care s-a prăbuşit. A fost nevoie de două macarale mari pentru a-l recupera. Cel mai probaibl, podul nu va mai putea fi reparat în structura sa originală.