Case IH a lansat cel mai puternic tractor agricol din lume, cu patru şenile şi o putere mai mare decât Scania 770S

14 Octombrie 2023, 14:41
Redacţia PiataAuto.md
Când vine vorba de agricultura de performanţă, maşinăriile din acel domeniu pot fi mai tehnologizate şi mai spectaculoase decât camioanele de pe străzi sau chiar cele miniere. Spre exemplu, primele elemente din condusului autonom şi-au făcut apariţia pe vehicule agricole, nu cele de stradă, iar acum americanii de la Case IH au lansat un tractor fascinant, cu 4 şenile imense, şi cu o forţă ce-l califică drept cel mai puternic tractor agricol actual din lume, depăşind chiar şi puterea camionului Scania 770S, cel care avea până de curând titlul de cel mai puternic camion din lume.
Noul tractor reprezintă o evoluţie majoră în familia de modele Steiger a celor de la Case IH, modele care sunt deja adorate în întreaga lume. Toate modelele din familia Steiger seamănă în designul capotei frontale şi al cabinei, dar versiunile cu motoare mai mici pot avea roţi, în timp ce versiunile mai puternice pot avea şenile. Predecesorul modelului despre care vorbim azi era Case IH Steiger Quadtrac 620 şi, atunci când a apărut în anul 2013, reuşise de asemenea să ia titlul de cel mai puternic tractor agricol din lume, dezvoltând 682 CP. Apoi pe parcursul carierei au mai urmat mici modificări de parametri şi adiţii de putere până spre 700 CP.
Acum noul model poartă numele de Case IH Steiger Quadrack 715 şi debutează cu un motor de 778 CP! Cifra de 715, ca şi alţi indici, vine de la puterea maximă nominală de 715 CP, în timp ce 778 CP reprezintă o valoare de boost pe termen mai scurt, pe care propulsorul o poate oferi atunci când e nevoie de sforţări suplimentare. Totuşi, puterea maximă din fişa tehnică e de 778 CP, iar asta îl califică la drept cel mai puternic tractor agricol din lume din producţia actuală, şi totodată acesta depăşeşte cei 770 CP ai lui Scania 770S.
Tractorul a nevoie de cele 4 şenile mari triunghiulare pentru a-şi putea pune mai eficient puterea imensă pe terenurile agricole, fără a se afunda atunci când tractează din greu. Şenilele sunt cu 305 mm mai lungi în total, faţă de predecesor, pentru că noul tractor e mai puternic şi ceva mai greu.
Greutatea suplimentară vine de la un rezervor diesel mai mare, de 1.968 litri. Da, atât de mare e rezervorul unui asemenea tractor, conceput pentru ca acestea să poată munci neîntrerupt şi productiv pe suprafeţe mari, fără nevoi de realimentare.
Motorul e unul diesel, bineînţeles, şi fine de la FPT, adică Fiat Powertrain Technogy, adică aceeaşi companie care furnizează motoare pentru mulţi alţi producători de tractoare, dar şi pentru camioanele Iveco. În acest caz, vorbim despre un motor diesel nou, din familia Cursor 16, conceput special pentru a fi instalat în premieră pe acest tractor Case IH. Motorul are 16 litri cilindree şi o turbosuflantă în 2 trepte. E curios că motorul nu are sistem EGR şi nici filtru de particule DPF, reuşind să scape de ele datorită unui sistem de tratare a gazelor de eşapament, fără mentenanţă, care reuşeşte să se încadreze în standardele riguroase de emisii. E interesant acest sistem, şi cu siguranţă în curând vom afla mai multe despre el.
Cât de modern e noul tractor, ce dotări şi tehnologii oferă, mai ales dacă e să le raportăm la maşini sau camioane? Spre exemplu, acest are faruri full-LED, cu o distribuţie mult mai largă de fascicule luminoase, pentru o vizibilitate pe câmp care nu era posibilă anterior. Cutia de viteze e una automată cu 16 trepte, iar cabina e montată pe patru elemente flexibile de suspensie, cu amortizoare, pentru a asigura confort deplin. Despre climatizare în cabină şi sistem audio, e de prisos să mai vorbim, acestea nu mai sunt demult lucruri noi.
Noul tractor are un grad şi mai mare, dar şi mai precis, a automatizării. E vorba de o nouă generaţie a sistemului de condus semi-autonom AFS AccuGuide, prin care tractorul îşi desenează traiectoriile de lucru pe câmp şi pe poate urma cu o precizie de suprapunere mai mică de 1 cm. Deci, suprapunerea maximă pe rândul anterior, prelucrat deja, la revenirea pe rândul următor, va fi de câţiva milimetri, maxim 1 cm.
La sfârşitul fiecărui rând, tractorul poate întoarce singur, iar acesta furnizează date în timp real şi pe aplicaţia centralizată a agricultorului sau managerului unei ferme mai mari, care poate vedea simultan progresul muncii mai multor tractoare de la distanţă, inclusiv de diferite tipuri.
Efectiv vorbind, tractorul poate prelucra singur un câmp, fără intervenţia umană, dar reglementările din multe regiuni încă mai necesită prezenţa unui tractorist în interior, singura sarcină a căruia este acum să urmărească munca tractorului ca un paznic şi eventual să asculte nişte podcast-uri sau cărţi audio în sistemul audio al tractorului. Au trecut vremurile când munca în cabina unui tractor era plină de zgomot, călduri, uneori frig şi vânt, praf, murdărie. Acum, cu tractoare de aceste tip, poţi avea o ambianţă mai plăcută şi mai sănătoasă la muncă decât colegul tău din şcoală, care munceşte la birou de la 9 la 5 şi bea 5 cafele pe parcursul zilei, stresat de şef printre prezentări de powerpoint şi rapoarte.
1
69,397
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!