(FOTO) Câteva zeci de maşini clasice, preponderent din România şi fostul bloc estic, au defilat pe străzile din Bucureşti

12 Octombrie 2023, 10:28
Redacţia PiataAuto.md
Week-end-ul trecut la Bucureşti a avut loc o întrunire cu expoziţie şi defilare a unor maşini clasice superbe, selectate după criteriul de a fi fost produse în ţările fostului bloc estic socialist al Europei. Printre ele s-au strecurat şi câteva exemplare produse în alte regiuni, dar dominaţia a fost asigurată de maşini fabricate în România, Germania de Est, Polonia sau Cehoslovacia.
Dintre maşinile româneşti, nu au lipsit primul exemplar de Aro 244 fabricat pe linia de producţie a fabricii din Câmpulung, spre exemplu, care poate fi văzut în imaginea de mai sus. Maşina are şasiul cu numărul 00001 şi a fost expusă în 1969 la expoziţia realizărilor naţionale EREN. Rămânând tot la Aro, a mai fost prezent şi un alt exemplar ajuns deja vedetă, de Aro 304, care l-a servit pe „tovarăş” cândva.
În coloană a fost şi un IMS M461, fabricat în 1974, cu motorul de 2,5 litri şi 77 CP sub capotă. Maşina din imagine e fost un exemplar păstrat în forma sa autentică.
Printre maşinile româneşti a fost şi o Dacia 1300 din 1972, cu ecuson de autenticitate FIVA pe ea, ceea ce certifică faptul că istoria maşinii e complet cunoscută, iar exemplarul e complet autentic.
A fost prezentă şi o Dacia 1210, un model mult mai puţin cunoscut, lansat în 1983 ca variantă economică a lui 1310. A fost destinată preponderent exportului.
N-a lipsit din rândul maşinilor româneşti şi o dubiţă Rocar TV, în versiune D14F. A fost o primă mostră de dubiţă motorizată diesel, cu tracţiune integrală şi capacităţi avansate de trecere.
În coloană a fost observată şi o Dacia 1310 Acropole, din 1985, care e o reconstrucţie a exemplarului legendar, cu care echipa de uzină Dacia a câştigat raliul Acropolis şi a luat locul 3 la raliul Portugaliei.
A fost prezentă şi o superbă Tatra 603, cu motor V8 răcit cu aer şi amplasat în spate. În anii 60 în România au existat doar 5 exemplare, în serviciul ambasadei Cehoslovaciei la Bucureşti.
S-a făcut remarcat şi un Fiat 850 Sport Coupe, o maşină cu tentă sportivă nu atât motorului de 903 cm cubi, ci greutăţii de doar 645 kg. Au fost importate doar câteva exemplare în România pe atunci, fiind oferite drept cadou sportivilor cu performanţe deosebite.
A fost prezentă şi o Volga GAZ-21, model importat în România în anii 60 în număr de circa 1.000 exemplare şi folosit preponderent pentru flotele de stat.
Ceea ce nimeni n-ar fi crezut că se putea importa pe atunci e un Opel Rekord C, o maşină germană cu aspect de muscle-car american. Dar, cu suficiente relaţii şi cu multe aprobări, maşina asta a putut fi importată şi deţinută de un director de fabrică de mecanică fină, care şi-a motivat probabil achiziţia prin inspiraţie pentru inovaţii mecanice.
N-a lipsit şi un Oltcit păstrat într-o condiţie excepţional de bună până azi. Iar expresia feţei proprietarului său spune mult despre satisfacţia pe care o aduce deţinerea acestui automobil.
Un exemplar rar a fost Warszawa 203, o maşină produsă în Polonia, cu un substrat tehnic preluat în mare parte de la uzina GAZ din URSS pe atunci.
Şi un Wartburg mai rar şi-a făcut apariţia, de model 312, fabricat în 1966. În România pe atunci s-au vândut mai puţin de 3.500 exemplare.
Şi, în fine, n-a lipsit nici un Renault 16 TL, botezat regina şoselelor pe atunci, datorită confortului excepţional. Maşina din imagini e fabricată în 1967.
Sursa foto: Facebook / Retromobil
0
4,720
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!