Proprietarul unui camion clasic Henschel l-a avariat pe o autostradă din Germania în prima sa ieşire după câţiva ani în care l-a restaurat
9 Octombrie 2023, 18:03 Redacţia PiataAuto.md
Restaurarea vehiculelor clasice ia ani la rând de obicei, mai ales dacă munceşti cu mâine tale în întregul proces. E valabil şi pentru camioanele clasice, restaurarea lor fiind o îndeletnicire mult mai rară şi adeseori mai dificilă din cauza că pentru ele se găsesc şi mai greu piese. Ei bine, proprietarul unui camion Henschel HS140 din Germania, cu o semiremorcă cu cisternă, a lucrat câţiva ani în atelierul său pentru a-şi restaura cu minuţiozitate camionul. Şi la prima ieşire pe autostradă a camionului, cu proprietarul la volan, acesta a avut parte de un accident care i-a deteriorat grav cabina şi cisterna.
Accidentul s-a produs pe autostrada A1 din Germania, la 2 octombrie, lângă localitatea Unna. Camionul a ajuns în spatele unei coloane de trafic şi, întrucât frânele lui sunt diferite faţă de cele ale unui camion modern, iar forţa de frânare e mai mică, determinând o cale mai lungă, şoferul nu a reuşit să frâneze în timp util.
Şoferul s-a gândit să o ia pe acostament ca să evite un impact direct, dar a ajuns să urce camionul pe bariera de protecţie. Puntea faţă s-a agăţat de bariera deformată şi a întors capul tractor, iar cisterna a venit peste el, deteriorând cabina în zona montantului spate din dreapta. În rezultat, camionul care fusese restaurat la perfecţiune a fost grav avariat.
Pentru a-l recupera fără a-i provoca şi mai multe daune, au intervenit 3 camioane, unul din care avea o macara de mare tonaj.
Acesta l-a ridicat cu daune minime în sus şi l-a repus pe autostradă.
Iar semiremorca, mai puţin avariată, a fost preluată de un camion de intervenţie mai modern, care a tractat-o.
A fost aşadar o privelişte care i-a întristat până şi pe poliţiştii şi cei de la recuperare care au intervenit la locul accidentului. Camion Henschel HS140 e un model foarte drag germanilor, fiind unul din modelele de camioane foarte populare la sfârşitul anilor 50 şi în anii 60. Camionul era propulsat de un motor diesel de 8,6 litri, cu 6 cilindri în linie, care dezvolta doar 140 CP, de unde i se trage şi numele.
Tehnic vorbind, camionul era destul de simplu şi un pic arhaic, chiar, dar în acea perioadă Germania mai era supusă unor restricţii de putere maximă şi inginerie pe care-l putea aplica la camioanele produse în ţară, motiv din care aceste camioane trebuiau să ofere un practicism şi calităţi maxime, cu puţini cai putere şi cu inginerie relativ învechită chiar şi faţă de ceea ce se producea deja în Germania de Est, nemaivorbind de Cehoslovacia. Producătorul Henschel, care a produs şi avioane, dar şi locomotive, a fost ulterior despărţit în diverse domenii de afaceri, producţia de camioane încetând în ani 70, iar ce mai rămas din ea fiind preluată de Mercedes.
Proprietarul care s-a ales acum cu camionul avariat pe autostradă nu a fost rănit şi spune că, deşi repararea deteriorărilor de acum ar putea dura din nou câţiva ani, el e determinat să-şi aducă din camionul la condiţia iniţială, muncind cu aceeaşi dedicaţie la ei, pentru a-l reface la starea de dinainte de accident.