Tesla anunţă startul apropiat al producţiei de serie în volume mari pentru Cybetruck, dar producţia camioanelor Semi se mai lasă aşteptată
19 Octombrie 2023, 12:46 Redacţia PiataAuto.md
Anul trecut, la 1 decembrie, Tesla a avut un mare eveniment de dezvăluire a camionului electric Tesla în forma sa de serie şi totodată se anunţa livrarea primelor camioane către primul cumpărător, cei de la PepsiCo. Lipseau multe informaţii detailate, iar toţi fanii estimau că în scurt timp avea să urmeze şi lansarea la scară largă a producţiei, cu dezvăluirea tuturor informaţiilor.
Însă pe parcursul acestui an, toate informaţiile care au venit în mediul public au fost fie direct de la compania care exploatează acele prime 21 camioane, anunţându-se cât consumă şi ce s-a observat la ele, fie de la Tesla prin video-uri sugestive, precum video-ul în care se arăta cât de uşor urcă acest camion electric un deal, faţă de camioanele diesel. Apoi, am aflat că datele statistice preluate de la cele 21 camioane şi monitorizate public indicau că un camion electric a parcurs 1.700 km într-o singură zi, iar apoi un inginer Tesla l-a însoţit pe Jay Leno într-un prim test drive afişat public al camionului, cu mai multe date despre puterea şi ingineria acestuia.
În tot acest răstimp, toate camioanele adiţionale care au fost produse la Tesla, au fost folosite mai mult pentru uz intern, fără a se anunţa vreo livrate nouă. Iar ieri seară, la evenimentul de raportare a rezultatelor şi planurilor din viitorul apropiat, Tesla a anunţat că şi-a pregătit fabricile de producţia în volume mari a lui Cybetruck, însă la capitolul dedicat lui Semi era trasă o linie pustie, fapt care indică absolut clar că în acest an camionul nu va intra în producţia la scară largă şi acum nu are loc nici măcar o producţie pilot, ca în cazul lui Cybetruck.
În schimb, fanii lui Cybertruck au veşti foarte bune. Livrările la scară largă ale acestui model vor demara la 30 noiembrie 2023, iar Tesla are deja capacitatea de producţie de 125.000 exemplare anual. E mult prea puţin faţă de cererea uriaşă şi numărul uriaş de comenzi pentru acest model, dar aici producţia e limitată mai mult de scalarea producţiei la bateriile 4680, pe care Tesla o desfăşoară în această perioadă. La informaţiile pe care le menţionam despre acele baterii într-un articol recent, suntem convinşi că în decursul unui an cadenţa de producţie a lui Cybetruck va creşte semnificativ datorită lor.
Dacă e să aleagă între priorităţi, Tesla a luat probabil o decizie corectă de a pune Cybetruck în producţie întâi şi apoi Semi, pentru că aici e mină de aur la profituri şi cifre de vânzări, cu oameni care aşteaptă nerăbdători să cumpere acest model. Şi la Tesla toate aceste procese sunt legate şi cu producţia de baterii şi cu asigurarea minereurilor pentru acestea, pentru că producătorul american face mult mai multe componente valoroase din maşina finală în fabricile proprii, nu le ia doar de la nişte furnizori.
Aşa că de multe ori lansările pot părea amânate, cu promisiuni şchiopătate, dar până la urmă se dovedeşte că asta e calea cea mai bună de a-şi asigura o fundaţie tehnologică de neclintit pentru a putea apoi strânge roade din profiturile mari. Iar odată cu lansarea din noiembrie a livrărilor pentru Cybetruck, Tesla va avea din nou o perioadă când va indica rezultate excepţionale şi va eclipsa toţi ceilalţi producători auto, cel puţin în SUA.