Un arhitect francez pregăteşte renaşterea trenului luxos Orient Express, care va trece şi prin Bucureşti

10 Octombrie 2023, 20:06
Redacţia PiataAuto.md
Trenul Orient Express e unul, denumirea căruia va suna cunoscut aproape oricui, datorită romanelor şi filmelor în care a fost menţionat, sau în care o mare parte a acţiunii a avut loc. Ideea de a avea un tren atât de luxos la bord, într-o continuă şi lungă mişcare, încât să formeze o adevărată lume extravagantă, e atât de cuceritoare, încât a fost o lungă inspiraţie pentru scriitori şi scenarişti de filme. Puţini ştiu, însă, că istoria cea reală a trenului Orient Express a fost una cu adevărat magnifică, prima călătorie inaugurală având loc în 1883, acum 140 ani, ea legând Parisul de Constantinopolul de atunci şi Istanbulul de azi, trecând inclusiv prin Bucureşti. Şi mai puţini ştiu că ultima călătorie a adevăratului tren Orient Express a avut loc la 20 mai 1977, cedând în cele din urmă în faţa luxului şi rapidităţii avioanelor. Ei bine, o companie franceză vrea să renască trenul Orient Express în zilele noastre. Iar un arhitect francez a primit misiunea de a proiecta lumea fabuloasă de bordul trenului Orient Express din secolul nostru.
Cititorii noştri fideli ar putea să-şi amintească despre câteva articole de acum un an şi mai mult, în care vorbeam despre trenuri luxoase care mai există în lume, cu călătorii de câteva zile: singurul tren de 7 stele din lume, Kyushu, care operează în Japonia, de exemplu, sau trenul Andean Explorer din America de Sud, sau trenul care aminteşte cel mai mult de Orient Express din cauza denumirii sale — Venice-Simplon Orient Express. Toate aceste trenuri sunt continuatoare ale aceleiaşi idei, dar niciunul din ele nu este originalul. Acum, însă, se vrea renaşterea originalului.
Foto: Trenul Orient Express din secolul XIX

La baza aceste iniţiative stă compania franceză Accor, care deţine mai multe reţele hoteliere din lume, Swissotel, Pullman, Novotel şi ibis. Cei de acolo au cumpărat în anul 2017 o cotă de 50% din drepturile de folosire a mărcii Orient Express de la operatorul francez de căi ferate, care deţinea aceste drepturi, şi au încheiat un acord pentru renaşterea trenurilor legendare. Planurile au fost vagi multă vreme şi abia în 2022 lucrurile s-au pornit din loc cu un plan clar şi cu contractarea arhitectului francez Maxime d’Angeac pentru a concepe noul tren. În paralel, au fost găsite vagoanele clasice necesare, care vor fi recondiţionate capital, fiind pregătite pentru reconstruirea lor pentru o nouă viaţă, ca parte trenului renăscut Orient Express.
Noul tren va urma traseul original din Paris spre Istanbul şi va trece şi prin Bucureşti, fapt confirmat şi prin designul exterior al vagoanelor, care are inscripţionat denumirea capitalei României ei pe el. Nu se cunoaşte deocamdată cât va dura această călătorie, dar de obicei esenţa acestor trenuri nu era viteza cât mai mare, ci savurarea unei experienţe superbe, luxoase, la bord.
Imaginile ce însoţesc acest articol sunt din vizualizări ale vagoanelor care au fost deja proiectate de arhitectul francez. Noul Orient Express va avea 17 vagoane, toate cele 17 vagoane fiind din cele originale, care au format cândva originalul Orient Express din anii 1920-1930.
Foto: Vagoanele originale de acum 100 de ani au fost găsite şi transportate pentru reconstrucţie totală

A fost perioada istorică de aur a acestui tren, când existau deja suficienţi oameni cu putere mare de cumpărare, încât să-şi permită acest lux, când comerţul internaţional luase amploare şi când avioanele încă nu puteau oferi călătorii pentru pasageri.
Foto: Imagine de la bordul Orient Express din anii 1925-1930

Designul noului tren va respecta stilul original, dar totul trebuie să se simtă nou, proaspăt produs. Toată această reimaginare a noului inspirat din clasic îi revine lui Maxime d'Angeac.
Foto: Maxime d'Angeac, arhitectul contractat să creeze noul Orient Express

Vagonul-bar va fi centrul de socializare, unde oaspeţii se vor întâlni în timpul călătoriei, pentru a petrece timp împreună. De asta, proiectarea a început de aici.
Un alt vagon va avea rolul de restaurant, cu o atmosferă de înaltă clasă. De această dată, spaţiul de gătit, unde vor lua loc bucătari iscusiţi şi asistenţii lor, e unul deschis, la vedere.
Suitele obişnuite sunt adevărate numere de hotel, doar că paturile sunt ceva mai compacte, de 2,0 x 1,4 metri. Însă în toate suitele există şi zonă de relaxare de zi şi sunt cât se poate de spaţioase.
Totuşi, legenda lui Orient Express va fi renăscută deplin, iar asta înseamnă că va exista şi o suită prezidenţială, una singură, cea mai luxoasă dintre toate, care va ocupa un întreg vagon! Da, unul din vagoanele trenului va reprezenta suita ocupată de un singur om şi eventualii însoţitori ai acestuia, cu o suprafaţă de 55 metri pătraţi!
Foto: Suita prezidenţială

Desigur, aici va exista şi un pat imens, şi canapele, şi o masă de socializare, şi tot ce ţi-ai putea dori într-o călătorie de câteva zile.
Nu se ştie deocamdată cât va costa o călătorie cu acest tren fabulos, probabil se va afla mai aproape de anul 2025, când vor fi puse în vânzare biletele. Dar judecând după faptul că alte trenuri luxoase, menţionate mai sus, pot costa între 3.000 şi 11.000 euro per persoană, iar Orient Express va avea avantajul de a fi şi mai dorit prin continuarea originalului, preţul ar putea fi şi mai mare.
E cert, însă, că acest tren ultra-luxos va traversa şi România, cel puţin asta menţionează cu certitudine planurile francezilor. Iar în acest caz viteza mai mică de deplasare a trenurilor de pe căile ferate româneşti va fi una care se va plia perfect pe filosofia acestui tren de a fi în mişcare cât mai lentă, pe un timp cât mai îndelungat, pentru a avea parte de o experienţă fabuloasă de câteva zile în drumul din Paris spre Istanbul sau cel în direcţie inversă.
1
3,978
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!