VW ID7, succesorul electric al lui Passat, va avea şi o versiune break, cu portbagaj mare şi practicism clasic
31 Octombrie 2023, 11:33 Redacţia PiataAuto.md
VW încearcă să ţină pasul cu noi modele electrice, într-o lume în care îi este mult mai greu să concureze. Aşa că germanii s-au gândit să scoată din sertar o reţetă veche, de la bunica, pe care o ştiau bine de tot, şi s-o prepare acum cu ingredientele noi ale propulsiei electrice. E vorba de versiunea break a modelului electric ID.7, care nu se va mai numi Variant, ca şi la Passat, ci ID.7 Tourer.
Asta e probabil ca să sugereze o epocă nouă şi ca să nu se confunde lucrurile cu noul Passat, care a fost lăsat să mai apară într-o generaţie nouă, doar în caroserie Variant, deşi anterior se anunţase pensionarea întregii familii de modele. Dar în esenţă noul ID.7 vrea să convingă publicul cu exact aceleaşi calităţi practice ale break-urilor Passat, precum portbagajul uriaş, configuraţia practică şi un bun automobil universal pentru familie şi viaţa cotidiană.
Deocamdată VW a dezvăluit doar primele imagini camuflate şi câteva informaţii sumare, dar ne putem aştepta la exact acelaşi versiuni în materie de propulsie, ca şi sedanul ID.7. Noul ID.7 Tourer va avea şi un coeficient aerodinamic bun pentru un break, de 0,24.
Portbagajul noului model va avea 545 litri până la linia geamurilor şi 1.714 litri cu scaunele rabatate, iar în acest caz spaţiul de încărcare obţine o lungime de aproape 2 metri! Se vor putea transporta obiecte mari, iar noul model are toate şansele să fie astfel printre cele mai practice modele electrice la acest capitol.
Un singur lucru nu va fi prea practic — preţul. De obicei, VW îşi preţuia versiunile Variant la un preţ un pic mai mare decât sedanurile, iar întrucât sedanul ID.7 costă aproape 60.000 euro, fără dotări opţionale, ne putem aştepta la un preţ usturător şi pentru Tourer.
Foto. VW ID.7 electric
Iar aici e o mică disonanţă cognitivă a acestui model — or, dacă ţinteşti spre oameni practici, se presupune că trebuie să ştii că ei vor pune un accent mare şi pe preţul raţional. Peste 60 mii euro pentru un break electric, ba chiar pe la 68-70 mii dacă îndrăzneşti să-l echipezi bine, sună oricum, nu mai nu raţional şi practic.
Noul VW ID.7 Tourer va fi construit la fabrica din Emden, acea fabrică specializată în modele electrice, care a anunţat recent concedieri masive din cauza vânzărilor mai mici VW şi a faptului că VW fabrică şi în SUA modelele electrice vândute acolo.