Mitsubishi lansează un model electric în Japonia cu performanţe arhaice, dar cu un preţ de doar 15 mii euro

28 Noiembrie 2023, 12:17
Redacţia PiataAuto.md
În timpurile noastre, când maşinile electrice noi lansate vin să fascineze cu sute de cai-putere şi acceleraţii fulminante, sau cu autonomii mari şi puteri enorme de încărcare, care reduc timpul de stat la priză la doar câteva zeci de minute, Mitsubishi lansează un nou model electric în Japonia, care e într-un contrast absolut cu toate aceste tendinţe. Şi asta chiar dacă Mitsubishi a fost primul producător din epoca modernă care a lansat un model electric compatibil cu orice drum public, inclusiv autostrăzile, numit pe atunci i-MiEV. Ei bine, noul model un soi de kei-car electric, iar parametrii tehnici par să vină dintr-o lume paralelă cu ceea ce oferă azi maşinile electrice.
Explicaţia e relativă simplă — noul kei-car se bazează pe substratul tehnic al aceluiaşi MiEV, în versiunea sa produsă în ultimii 12 ani în Japonia. Mitsubishi a considerat că o nouă mini-dubiţă electrică poate debuta cu inginerie arhaică în Japonia şi a depus un efort minim doar de a integra acelaşi motor într-un corp comun cu reductorul şi a adăuga circa 5 kWh de capacitate bateriei.
Astfel, noul model Mitsubishi vine cu un electromotor de 42 CP şi 195 Nm, montat pe puntea spate. Maşina are o masă proprie de 1.100 kg şi o sarcină utilă de doar 350 kg, inclusiv greutatea şoferului, deci poate lua fie 4 oameni supli la bord, fie 1-2 oameni şi un pic de greutate.
Bateria sa are doar 20 kWh, iar la consumul relativ redus, această capacitate e suficientă pentru 180 km autonomie totală în ciclu WLTP, însă autonomia e calculată ciudat, întrucât tot Mitsubishi declară 12,7 kWh/100 km consum mixt WLTP, ceea ce înseamnă că 20 kWh îi vor ajunge maxim pentru 150-157 km, mergându-se până la zero. Mult mai realist e că autonomia reală confortabilă va fi de vreo 80-100 km.
Am putea să credem, atunci, că probabil viteza de încărcare a bateriei e foarte mare, la cât de mică e, şi în 5 minute pleci mai departe. Nicidecum! În mod normal, maşina vine fără o priză CCS şi fără vreun conector Type 2, având doar o conexiune standard de priză casnică, de 15A. Iar asta face ca acea baterie mică să aibă nevoie de 7,5 ore de încărcare! Şapte ore şi jumătate, în anul 2023!
Doar dacă plăteşti opţional pentru o priză CCS, poţi avea fast charge, dar nu e foarte rapid, încărcarea durând 42 minute de la 10 la 80%. Asta înseamnă că 70% din baterie, sau 14 kWh, e încărcată în acest interval de 42 minute. Un simplu calcul ne arată că fast charge-ul la acest Mitsubishi înseamnă o putere medie de 20 kW, deci una maximă de vreo 25 kW.
Singura parte bună din această maşină e preţul, de 15 mii euro fără opţionale. Dar luând în consideraţie ce obţii, şi acest preţ nu pare tocmai un chilipir.
0
8,972
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!