CITIRE ŞTIRE:
Cel mai mare producător de materiale de construcţie din Elveţia cumpără 1.000 camioane electrice Mercedes, iar un producător de ciocolate încă 300 exemplare
25 Ianuarie 2024 - 11:47
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul german Mercedes are parte de două veşti majore aproape simultane, care vor impulsiona foarte mult vânzările sale de camioane electrice. Cel mai mare producător de materiale de construcţie din Elveţia, Holcim, cu fabrici şi companii subsidiare în multe alte ţări europene, inclusiv în România, a confirmat o achiziţie record de 1.000 de camioane electrice Mercedes eActros 600, model proaspăt
lansat în luna octombrie 2023, cu autonomie de 500 km. Totodată şi renumita companie Mars, producătoare a ciocolatelor cu acelaşi nume şi a unor serii de alte mărci, dar şi produse alimentare pentru animale de companie, a mai anunţat că va cumpăra încă 300 de camioane electrice de la Mercedes, doar că din cele cu autonomie mai mică, numite eActros 300.
În cazul celor de la Mars, camioanele cumpărate de ei au o autonomie oficială de doar 220 km. Teoretic, opţional bateriile acestui camion pot fi mărite, pentru a spori autonomia până la 400 km, însă în cazul achiziţiei celor de la Mars nu se menţionează că acestea ar beneficia de o asemenea opţiune. Mai mult ca atât, Mars anunţă că majoritatea camioanelor sale operează pe rute relativ scurte. Spre exemplu, primele două camioane vor călători pe ruta dintre o fabrică de produse destinate animalelor de companie din Verden, Germania, şi un centru de distribuţie din Minden, tot Germania, aflate la 90 km distanţă. Astfel, cu 180 km dus-întors, camionul electric ar trebui să se încadreze în limitele celor 220 km de autonomie promisă. Mars a instalat şi 4 staţii de încărcare la fabricile sale din Germania, ca să încarce aceste camioane.
Foto: Unul din camioanele electrice cumpărate de Mars
Cei de la Mars spun că cele 300 camioane, pe care le-au contractat printr-un sistem de leasing operaţional de la o altă companie terţă, vor opera în toate ţările europene în care până acum operau camioanele lor proprii diesel. Mars a făcut parteneriat şi cu o companie de gestionare digitală a flotelor, care va avea grijă să dirijeze şoferii pe rute mai puţin aglomerate, astfel încât să folosească mai inteligent energia din baterii şi să nu rămână niciodată cu riscul de a fi la limita absolută a autonomiei. Totuşi, judecând că autonomia oficială e de 220 km, iar rutele dus-întors în primul caz vor fi de 180 km, în viaţa reală aceste camioane încărcate ar putea avea o autonomie mai apropiată de 180 km, punând şoferii la încercări serioase a jongla cu energia rămasă în baterii.
Elveţienii de la Holcim n-au riscat să cumpere camioanele Mercedes cu autonomie mică, ci au mers pe modelul de top, cu tehnologie de 800 volţi, încărcare ultra rapidă şi o autonomie promisă de 500 km. Mercedes eActros 600 e şi camionul pentru care Mercedes a promis o
durată de viaţă de 1,2 milioane km a bateriilor în momentul lansării, deci elveţienii au garanţia producătorului german că aceste camioane vor putea munci fără probleme minim 1,2 milioane km în flota lor.
Foto: Unul din camioanele electrice cumpărate de elveţienii de la Holcim
Cele 1.000 camioane cumpărate de compania elveţiană vor munci nemijlocit la transportări de ingrediente pentru materiale de construcţii şi materiale finite. Vor transporta şi ciment, de exemplu, iar asta înseamnă că aceste camioane vor munci adeseori la limita lor maximă de greutate totală şi vor servi drept o demonstraţie de viaţă reală a cât de adaptate sunt deja pentru cele mai grele munci. Mai mult ca atât, elveţienii spun că aceste camioane electrice vor trebui să facă uneori până la 1.000 km pe zi, deci vor avea parte de o exploatare cu adevărat intensă!
Apropo, odată ce germanii au semnat acum cel mai mare contract pentru camioane electrice din istoria lor cu elveţienii şi şi-au asumat obligaţii contractuale foarte clar definite, aceştia au menţionat cu exactitate şi cum e calculată autonomia de 500 km, garantată de camionul lor electric — camion încărcat la 40 tone masă totală, cu precondiţionare înainte de pornire, în timpul încărcării, care circulă la o temperatură de 20 grade Celsius pe un relief mediu, cu mici variaţii de altitudine, conform directivei europene ce stipulează asemenea măsurări. Camionul poate avea o masă totală de până la 44 tone în unele regiuni, dar această specificare a fost importantă pentru cei ce ar putea crede că autonomia de 500 km e posibilă doar cu un camion gol. De fapt, promisiunea vine pentru un camion încărcat la 40 tone masă totală.