Dacia a prezentat Sandriders, bolidul cu motor V6 twin turbo, cu care va participa la Dakar 2025 şi cu care va cuceri lumea
30 Ianuarie 2024, 13:51 Ilie Toma
Dacia a prezentat azi Sandriders, bolidul cu care echipele sale vor participa la Dakar 2025. Intrarea Daciei la Dakar va fi aşadar una în forţă, întrucât producătorul din România a anunţat deja că a contractat piloţi de top campionul mondial Nasser Al-Attyah, campionul Sebastien Loeb şi Cristina Guttierez. Practic, Dacia şi-a asigurat o echipă de vis la Dakar 2025, contractând cel mai experimentaţi şi puternici piloţi de la Dakar! Hai să vedem, deci, şi ce bolid vor avea de condus aceştia.
Spre deosebire de Audi, Dacia n-a ales să vină la Dakar cu un bolid electrificat, cu motoare care să aibă rol de generatoare pentru cele electrice, care să execute propulsia. Dacia Sandriders e un bolid care va face uz de un nou motor V6 twin turbo, de 3,0 litri, care pare să amintească de experienţa de cândva a celor de la Renault cu asemenea motoare, dar care acum va consuma combustibil sintetic, produs din energie verde şi captare de CO2 din aer, şi sintetizat în laborator. Astfel, emisiile CO2 eliberate la combustie vor fi egale cu cele captate din aer la etapa de producţie, iar balanţa finală va fi egală cu zero.
Noul motor V6 twin turbo va dezvolta 365 CP a 5.500 rpm, în timp ce cuplul maxim ajunge la 539 Nm la 4.250 rpm. E un motor setat să-şi dea performanţa maximă la turaţii mai mari, aşa cum se cuvinte în motorsport.
Acesta va fi cuplat la o cutie secvenţială cu 6 rapoarte şi un sistem de tracţiune 4x4, bineînţeles. Roţile bolidului vor fi încălţate în anvelope BF Goodrich de 37 de ţoli, iar suspensia e una cu dublu braţ pe ambele punţi. Apropo, suspensia are o cursă de 35 cm, deci e perfectă pentru a sări de pe o dună de nisip pe alta la Dakar!
Şasiul e unul tubular, bineînţeles, iar caroseria e realizată din fibră de carbon. Maşina mai are şi nişte plăţi magnetice menite să prindă eventuale buloane slăbite de la roţi, soluţia fiind prezentată ca una din categoria micilor trucuri inteligente Dacia.
Ei bine, ceea ce trebuie să recunoaştem cu toţii e că acest bolid e unul care vine să certifice din nou ambiţiile extraordinare şi consistente ale Dacia pentru Dakar. Dacia nu merge doar să bifeze o participare la Dakar şi o încercare. Nu merge nici măcar mizând pe nostalgii şi eforturi ireală. Merge cu o gândire de lider, foarte calculată în bolidul său şi foarte curajoasă în echipa de piloţi pe care a reuşit să o adune!
Iar ăsta e cel mai frumos pe care Dacia îl putea aduce fanilor săi, demonstrându-le că şi o marcă accesibilă poate gândi ca un învingător. E totodată şi cel mai frumos cadou pe care Dacia putea să-l aducă românilor, care vor putea acum nu doar să-şi amintească nostalgic de câteva participări ale Aro de la Dakar sub egida unor echipa franceze, ci vor avea un exemplu modern, mai bun, mai performant, cu rezultate fenomenale de care să vorbească toată planeta, demonstrând că prezentul poate devansa nostalgiile trecutului dacă se acţionează şi se munceşte corespunzător!