Jeep a dezvăluit primele imagini cu noul Wagoneer S, primul SUV electric al mărcii proiectat de la zero, de care va depinde renaşterea Lancia şi Alfa Romeo

31 Ianuarie 2024, 13:12
Redacţia PiataAuto.md
Jeep a dezvăluit primele imagini cu noul Wagoneer S, un model de o importanţă majoră atât pentru Jeep, cât şi pentru o mare parte din mărcile grupului Stellantis. Noul Wagoneer S e primul model electric Jeep proiectat de la zero cu acest tip de propulsie, dat totodată e şi primul model ce se bazează pe noua platformă tehnică STLA-Large a grupului Stellantis, ceea ce înseamnă că va sta la baza a o mulţime de viitoare modele electrice Alfa Romeo, Lancia, Chrysler, DS, Maserati, Dodge, RAM şi posibil chiar viitorul Opel Frontera, anunţat acum câteva zile.
În cazul lui Jeep, Wagoneer S vine să folosească numele primului SUV din gama Jeep, care debutase în 1963, deci acum 61 de ani. Pe atunci acel SUV aducea capacităţi de trecere tipice lui Jeep, dar totodată un interior relativ rafinat, depărtându-se pentru prima dată de percepţia că maşinile bune în offroad trebuie să fie spartane la interior.
Foto: Jeep Wagoneer din 1963

Apropo, habitaclul noului model pune un mare accent pe display-uri şi interfeţe digitale, acestea fiind tocmai 4 la număr — 3 pe planşa de bord superioară şi încă unul pentru consola centrală. Astfel, aproape că nu mai rămâne loc pentru butoane fizice, cu excepţia câtorva centrale. Totuşi, pe volan butoanele nu sunt tactile, ci fizice, pentru a fi mai intuitive în operare.
Jeep nu a dezvăluit foarte multe date tehnice despre parametrii noii platforme şi ingredientele folosite de Jeep Wagoneer, dar câteva detalii intrigante s-au strecurat totuşi. Aşadar, noul SUV electric va avea versiuni de până la 600 CP şi va prinde 60 mile le oră, adică 96 km/h, în doar 3,5 secunde. Sunt parametri decenţi, care plasează noul model peste performanţele oricăror modele Mercedes, BMW, Range Rover, ultimul neavând în general un model electric similar.
E curios că noul Jeep se laudă şi cu forme aerodinamice, care-l vor ajuta să fie mai eficient şi să aibă autonomie mai mare, dar cifrele la acest capitol nu sunt deocamdată anunţată. Va fi curios să aflăm dacă noua platformă va fi cu adevărat vizionară spre viitor şi va folosi arhitectură de 800-900 volţi sau dacă va rămâne la nivelul de 380-400 volţi, folosiţi mai des în prezent. Din această decizie vor deriva şi puterile de încărcare acceptate la prize şi multe alţi parametri viitori pe modele lansate ulterior.
Din informaţiile publicate acum, italienii şi colegii lor francezi, germani şi americani din grupul Stellantis par să fie cât se poate de serioşi în ambiţiile noii platforme tehnice, pentru că de consistenţa inginerească a acestei platforme depinde renaşterea a foarte multe mărci din grupul Stellantis, pentru care au fost făcute promisiuni solemne — Lancia, Alfa Romeo şi Chrysler.
2
3,032
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!