BMW a lansat noul Seria 5 Touring, pentru care e promis un motor diesel de 6 cilindri, iar odată cu asta a fost lansat şi i5 Touring, primul break electric al mărcii

8 Februarie 2024, 11:27
Redacţia PiataAuto.md
BMW a lansat noul Seria 5 Touring, un model care era aşteptat de fani încă de la debutul noii generaţii Seria 5 în caroserie sedan. Ca şi în cazul acelei lansări, germanii au prezentat atât Seria 5 cu motorizări cu combustie, cât şi versiunea electrică i5, care devine astfel şi primul break al mărcii.
Pentru că trăim într-o epocă a accentului pe maşini electrice, noul model debutează cu două versiuni în cazul ipostazei electrice i5 şi alte doar două motorizări în cazul lui Seria 5 Touring cu combustie, cu acelaşi propulsor diesel. Dacă acum 10 ani, BMW ar fi lansat câte 4-5 motorizări diesel şi încă tot atâtea pe benzină, pentru a aduna vreo 10 variaţii de motoare de 4 şi 6 cilindri de diverse puteri şi combinaţii de tracţiune, acum amatorii de propulsoare cu combustie vor avea de ales între doar în singur motor diesel de 4 cilindri, 520d, disponibil fie cu tracţiune faţă, fie cu integrală. Niciun motor pe benzină nu e oferit la lansare, nici măcar în combinaţie cu vreun sistem hibrid.
Totuşi, BMW promite că va oferi o astfel de motorizare hibridă cu benzină din vara lui 2024. Şi tot atunci va apărea probabil ultima lansare pe vreun model a unui motor diesel cu 6 cilindri în linie, de 3,0 litri. Deci, cei care mai vor un break cu motor diesel de cilindree mare pot aştepta până în iulie, şi atunci vor putea achiziţiona un break de tipul celor considerate până acum câţiva ani drept de vis în multe ţări europene, mai ales că acest model BMW va livra şi 299 CP din cei 6 cilindri.
Motorul diesel de 2,0 litri, disponibil la lansare, va livra 197 CP şi 400 Nm, deci va fi şi acesta o opţiune reconfortantă pentru mulţi cumpărători, mai ales că e disponibil şi în combinaţie cu tracţiune integrală xDrive.
Vorbind de modelul electric i5 Touring, acesta va fi disponibil în două versiuni — i5 eDrive40, cu tracţiune spate şi 313 CP în regim normal sau 340 CP în regim My Mode Sport, şi de cealaltă parte i5 M60 xDrive, care dispune de 517 CP în regim normal sau 601 CP în regim sport, scoşi din două electromotoare, câte unul pe fiecare punte.
Ambele motorizări au o baterie de 81,2 kWh, de 400 volţi, şi promit autonomii de 445-506 km pentru versiunea mai puternică şi 484-560 km pentru cea incipientă cu tracţiune pe o singură punte. Masa proprie a noilor break-uri e de 2.180 kg pentru i5 eDrive40 şi 2.350 kg pentru M60 xDrive, fără a lua în calcul greutatea şoferului.
0
3,472
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!