Dacia a lansat Spring facelift, cu multiple împrospătări la exterior şi interior, dar fără evoluţii pe partea tehnică

21 Februarie 2024, 11:07
Redacţia PiataAuto.md
Dacia a lansat astăzi Spring facelift, versiunea actualizată la mijloc de carieră a primului şi deocamdată singurului model electric Dacia. Maşina a beneficiat de multiple împrospătări binevenite la designul exterior şi interior, dar la tehnologia care ţine de interfaţa cu cei de la bord, însă a rămas neschimbată în substratul său tehnic, fără vreo evoluţie în baterie şi autonomia notoriu de modestă în viaţa reală, afectată pe timp de iarnă.
Dacia, însă, are şi o scuză pe care o prezintă pentru lipsa de schimbări la capitolul tehnic. Din cele 140.000 de exemplare Spring pe care le-a vândut, Dacia a concluzionat că distanţa zilnică de deplasare cu un Spring în mâinile proprietarilor a fost de doar 37 km, cu o viteză medie de deplasare de 37 km/h. Şi dacă tot proprietarii circulă atât de puţin cu ea, producătorul a concluzionat că nu e nevoie de o baterie de capacitate mai mare, care să-i dea maşinii o autonomie mai mare.
Doar că, aşa cum se întâmplă adeseori cu statisticile, e greu să ne dăm seama dacă proprietarii circulă 37 km pe zi în mediu pentru că nu au nevoie de mai mult, sau pentru că nu pot mai mult, Spring fiind cumpărat de cei care îşi limitează la maxim deplasările urbane şi merg cu ea doar la muncă şi înapoi, eventual, cu alte mici deplasări urbane.
Dacia mai anunţă că 75% din exemplare Spring sunt încărcate acasă, iar aici e explicaţia poate veni şi din comoditate, dar şi din faptul că la bateria mică a lui Spring, nu durează foarte mult să încarci maşina acasă pe noapte, iar la puterea mică de încărcare fast-charge nici nu obţii prea multe beneficii acolo, însă plăteşti de 4-5 ori mai mult. Puterea de încărcare fast charge a rămas la 30 kW.
Aşadar, maşina a rămas echipată cu acelaşi motor de 65 CP pe care se pune accent acum. Anterior, acesta debutase pe versiunea Extreme, şi va fi disponibil acum pe versiunile Extreme şi Expression. Despre motorul de 45 CP nu se comunică nimic în mod special, însă el rămâne valabil pentru primele două nivele de dotări.
Bateria rămâne aceeaşi, de 26,8 kWh, iar consumul anunţat e de 14,6 kWh/100 km. Într-un mod inexplicabil, însă, autonomia anunţată e de 220 km, or, 14,6 kWh x 220 km / 100 km = rezultă în 32,12 kWh — deci atât ar trebui să aibă bateria pentru a acoperi 220 km autonomie la un consum de 14,6 kWh/100 km. La 26,8 kWh baterie, autonomia reală ar trebuie să fie la circa 180 km.
O noutate frumoasă e că acum Dacia Spring are funcţie V2L, astfel încât la ea pot fi conectate aparate şi utilaje care au nevoie de tensiune de 230 volţi, până la 16 amperi! Dacia demonstrează acest lucru cu un aparat de cafea, conectat la maşină, care pregăteşte un espresso.
Dacia Spring are acum şi un mic „frunk” în faţă, deci un portbagaj sub capotă, care oferă 35 litri volum pentru depozitare.
A fost înnobilat şi interiorul lui Spring, cu elemente noi, unele contrastante, şi cu un sistem nou multimedia, mult mai modern. Foarte multe din materiale şi combinaţiile de culori au fost actualizate, încât să redea o ambianţă de o calitate sporită.
Au apărut şi noi spaţii de depozitare, dar şi noi soluţii practice, în spiritul Dacia, al unei maşini aleasă inclusiv pentru practicism. Şi la acelaşi capitol Dacia promite că Spring va fi şi mai accesibil decât până acum în majoritatea ţărilor.
Spring anunţă şi câteva dotări în plus la capitolul siguranţă, iar la acest capitol Spring a fost un codaş încă de la testul EuroNCAP din 2021, care i-a acordat 1 stea. Acum Dacia Spring va avea sistem de frânare automată mai avansat, care va identifica şi pietoni, şi ciclişti, şi motociclete, va avea sistem de recunoaştere a limitelor de viteză şi a altor indicatoare şi va emite alerte, stopurile vor avea regim de iluminare de urgenţă, va exista alertare la schimbarea involuntară a benzilor şi la reducerea atenţiei şoferului, dar şi un sistem de alertare automatizată a serviciilor de urgenţă. Deci, teoretic, Dacia Spring ar trebui să poată să-şi îmbunătăţească nota la siguranţă.
Dacia Spring rămâne a fi una din cele mai uşoare maşini electrice din lume, cântărind 984 kg în dotarea sa de top, Extreme. De fapt, e singura maşină electrică vândută în Europa şi clasificată ca automobil propriu-zis, care e mai uşoară de 1 tonă.
2
1,161
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!