O Toyota Supra cu 625 mii km parcurşi, plină de rugină, a fost vândută mai scump decât costă una nouă din showroom
12 Februarie 2024, 11:38 Redacţia PiataAuto.md
Noua Toyota Supra începe în SUA de la un preţ de circa 46.500 dolari, şi e relativ apreciată de fani, mai ales că poate avea şi un motor de 3,0 litri, dar şi o cutie manuală. Însă se pare că modelul actual încă nu poate egala notorietatea predecesorului său clasic, Supra Mk IV. Un exemplar al acestui model clasic tocmai a fost vândut în aceeaşi ţară cu preţ mai mare decât costă actuala Supra nouă, în showroom, şi asta chiar dacă exemplarul clasic are 625 mii km parcurşi şi e grav afectat de rugină!
Mai exact, maşina clasică a fost vândută cu 49.500 dolari, deci cu circa 3 mii dolari mai mult decât ar costa o Supra nouă în dotări de bază. Maşina e fabricată în 1993, iar odometrul ei indică 388.199 mile, echivalentul a aproape 625.000 km.
Sub capotă e renumitul motor 2JZ de 3,0 litri, cu 6 cilindri în linie, însă aici e vorba de versiunea twin turbo 2JZ-GTE, ceea ce face maşina asta şi mai specială. Iar aici ar fi argumentul principal de ce cineva s-a încumetat să plătească aproape 50 de mii pe ea.
Pentru că parcursul mare n-ar fi o problemă. Însă rugina de pe caroserie dă cu siguranţă un tablou trist. Rugina a pătruns în unele locuri atât de profund, încât a perforat cu totul metalul. Deci, în mod idea maşina asta ar avea nevoie de o restaurare profundă, dacă ceea ce a mai rămas din integritatea sa structurală ar permite una ca asta.
Şi suspensia, cu toată partea inferioară, are elemente de rugină pe ea. Aici lucrurile pot fi remediate mai uşor, însă.
Habitaclul are un grad similar de uzură şi cu siguranţă ar avea nevoie de lucrări de împrospătate estetică.
Totuşi, în ciuda tuturor problemelor pe care le are acest exemplar, cineva a plătit pe el mai mult decât pe o Supra nouă. Puţini ar înţelege acest gest, dar e un model legendar până la urmă şi, fie cineva îi va folosi motorul şi unele piese pentru un proiect deja aflat în lucru, fie a considerat că tot efortul adiţional acestei maşini e justificat şi ea va obţine ulterior o a doua viaţa după lucrări profunde.