Transfăgărăşanul va fi parţial reproiectat pentru a permite circulaţia şi pe timp de iarnă
28 Februarie 2024, 10:41 Redacţia PiataAuto.md
Renumitul traseul Transfăgărăşan, cel care a devenit o carte de vizită a României mai ales după ce cei de la Top Gear l-au supranumit drept cel mai frumos drum din lume, va fi parţial reproiectat pentru a permite circulaţia şi pe timp de iarnă, preferabil fără întreruperi pe întreg parcursul anului. CNAIR, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România, a semnat ieri contractul pentru studiul de fezabilitate a proiectului de modernizare a Transfăgărăşanului.
Studiul vizează 26,8 km situaţi la altitudine mai mare de pe traseul DN7C, între kilometrul 104 şi 130,8. Contractul a fost semnat cu compania Rutier Conex XXI SRL, şi are un termen de 12 luni, în care studiul de fezabilitate trebuie să fie finalizat.
Sarcina principală a companiei contractate în acest proiect e să identifice şi să stabilească soluţiile tehnice nenecesare, care ar permite menţinerea circulaţiei deschise pe tot parcursul anului, cu eforturi raţionale de mentenanţă şi deszăpezire. La modul practic, asta înseamnă că pe alocuri vor trebuie construite elemente adiţionale care să împiedice formarea troienelor, alunecarea iniţială a zăpezii de pe versanţi pe partea carosabilă şi evitarea unor riscuri de avalanşe ulterioare. De asemenea, poate fi nevoie de lărgirea unor segmente de traseu, fortificarea lor cu pereţi adiţionali şi parapete, sau mici retrasări.
Toate aceste reproiectări şi soluţii adiţionale aplicate ar trebuie să garanteze o mentenanţă relativ uzuală e traseului pe timp de iarnă, cu curăţări cu autospeciale, fără situaţiile din anii precedenţi, când drumul dispărea sub metri de zăpadă, iar curăţarea drumului primăvara putea dura săptămâni întregi până la redeschidere.
CNAIR menţionează că reproiectarea va cuprinde inclusiv secţiunea de mare altitudine dintre Piscul Negru şi Cabana Bâlea Cascadă.
Cu asemenea modificări aplicate în viitor, numărul turiştilor ar putea fi mare şi pe timp de iarnă, iar Transfăgărăşanul ar putea astfel oferi experienţe noi, imposibile de la construcţia sa şi până în prezent.