CITIRE ŞTIRE:
Cel de-al doilea pod de pe şoseaua Balcani de lângă Chişinău prinde contur şi va fi parte dintr-o nouă joncţiune complexă
1 Martie 2024 - 11:03
Redacţia PiataAuto.md
Construcţia primului pod de pe şoseaua Balcani din apropiere de Chişinău a fost notoriu de lungă, durând 6 ani pentru 60 de metri. Construcţia celui de-al doilea pod, amplasat paralel, alături, în locul singurului pod vechi care exista anterior, pare să decurgă într-un ritm mult mai organizat şi mai rapid, însă. Acum Administraţia de Stat a Drumurilor a publicat imagini de la faţa locul cu stadiul lucrărilor, care arată că în prezent se desfăşoară cele mai consistente lucrări la elementele de structură şi rezistenţă a viitorului pod. Proiectul e deosebit de important pentru că acest pod, împreună cu cel de alături şi cu rampele de acces din proximitatea lor, va fi parte dintr-o nouă joncţiune complexă, care va ajunge până la strada Petricani.
Proiectul este şi unul din puţinele din Moldova când nu s-a recurs la ranforsarea podului vechi, ci s-a decis demolarea lui şi construirea unui nou pod de la zero, pentru ca acesta să poată avea o durabilitate mult mai mare în timp, pe de o parte, dar şi să aibă caracteristici de înălţime şi lăţime dorite, pentru integrarea în peisajul total al joncţiunii.
Astfel, dacă în luna noiembrie 2023 abia se pusese fundaţia pilonilor şi se pregătea terenul pentru elementele alăturate, acum toţi pilonii sunt deja instalaţi şi s-a trecut la etapa de turnare a grinzilor transversale de susţinere a construcţiei superioare a podului, numite şi rigle. Aceste grinzi sunt integrate direct în construcţia superioară a pilonilor, acţionând ca un elemente de unificare a pilonilor într-o structură integră şi ajutând totodată la distribuţia greutăţii.
După ce se vor turna aceste elemente structurale se va putea trece la montarea mult mai uşoară a grinzilor longitudinale deasupra lor, între segmentele de coloane, pentru a forma deja podul propriu-zis cu structura lui carosabilă.
Acest pod, aşa cum am menţionat mai sus, împreună cu alte câteva rampe de acces, e parte din planurile grandioase de formare a unei joncţiuni complexe, ca va începe în regiunea acestor două poduri paralele şi va ajunge până la strada Petricani. Vor exista rampe de degajare şi direcţionare a traficului practic spre fiecare direcţie, astfel încât toată regiunea să poată susţine în mod organizat un flux mare de trafic, fără ambuteiaje.
Toate planurile pentru această joncţiune pot fi văzute într-un alt
articol anterior al nostru.