Elon Musk a concediat întreaga echipă de ingineri din divizia Tesla Supercharger, iar acum compania încearcă să se dezmeticească cum funcţiona totul şi unde au rămas lucrurile
6 Mai 2024, 16:11 Redacţia PiataAuto.md
Expresia a da pe toată lumea afară a luat o nouă conotaţie la Tesla, când Elon Musk a luat o decizie care a fost în mod clar una impulsivă şi a concediat întreaga echipă de ingineri care aveau grijă de reţeaua de încărcare Tesla Supercharger şi de toate componentele aferente acesteia. Desigur, Tesla anunţase anterior că va concedia circa 10% din angajaţi la nivel global, dar reţeaua sa Supercharger era considerată drept una de succes şi esenţială pentru succesul companiei, or, Tesla şi-a atras mult timp cumpărătorii mai ales prin uşurinţa cu care funcţionau staţiile sale de încărcare cu modelele Tesla şi cu răspândirea lor largă, înainte ca aceste staţii să fie deschise pentru toată lumea, iar aproape toţi producători să anunţe trecerea la standardul NASC al încărcătoarelor Tesla.
Ei bine, în ultimele săptămâni, de la prezentarea rezultatelor mai slabe din primul trimestru, s-au auzit mai multe voci care se întrebau dacă nu cumva tocmai deschiderea staţilor de încărcare pentru toată lumea a fost un factor care a redus din atractivitatea Tesla în faţa cumpărătorilor de maşini electrice, chiar dacă ceilalţi au beneficiat de asta indiscutabil. Şi nu ştim dacă aceste întrebări sonorizate tot mai des în public au fost determinante pentru situaţia de acum de la Tesla, dar ştim că Elon Musk a concediat întreaga echipă de ingineri, inclusiv pe şeful responsabil de negocierile cu adoptarea standardului NASC de către alţi producători.
Imediat după concedierea echipei Tesla Supercharger, însă, a devenit evident cânt de impulsivă a fost decizia şi cât de lipsită de procese interne care să asigure continuitatea este compania. Furnizorii de servicii de construcţie de noi staţi supercharger sau de mentenanţă a lor au raportat că au primit e-mail-uri în care Tesla spune că încearcă să reia contactele cu aceştia şi-i roagă să contacteze o nouă persoană pentru a înţelege care sunt relaţiile cu Tesla. Tot Tesla le spune că trebuie să analizeze dacă au întârzieri la plată faţă de aceştia, şi va dura ceva timp când vor fi înţelese situaţiile cu fiecare în parte.
Cei care lucrează la Supercharger-e deja active, sunt rugaţi să continue lucrul, iar ceilalţi sunt rugaţi să pună pauză pe lucrări şi pe comanda de noi materiale, până când Tesla va înţelege ce lucrări le-a comandat şi le va reconfirma. De obicei, toate aceste procese ar trebui integrate într-un sistem care rămâne accesibil în companie indiferent dacă pleacă unul sau mai mulţi angajaţi, dar la Tesla se pare că cineva îşi scria aceste lucruri într-un carneţel de hârtie sau doar în propriul calculator.
Asta confirmă, însă, că decizia de concediere a fost atât de rapidă, încât nu s-a asigurat nici măcar o perioadă de tranziţie şi transmitere a informaţiilor utile.
Elon Musk şi-a mai concediat şi întreaga echipă de marketing şi publicitate recent, declarând că aceştia au fost total neinspiraţi, iar reclamele lor puteau fi aplicabile oricărei alte mărci şi ale maşini. Şi aici trebuie să recunoaştem că el are dreptate, întrucât acea echipă n-a generat nicio idee strălucită, spre deosebire de echipa de ingineri Tesla Supercharger.