În zona unde se formează kilometri de rânduri de camioane la vama Nădlac au fost adunate sute de saci de deşeuri
28 Martie 2024, 09:55 Redacţia PiataAuto.md
Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara anunţă că a desfăşurat lucrări de o amploare neaşteptată pe autostrada A1 şi DN7G, în apropiere de vama Nădlac, adunând sute de saci de gunoi aruncat pe marginea autostrăzii. Practic, la fiecare metru de drum s-a putut aduna câte un sac de deşeuri, într-atât de mari erau mormanele adunate aici. Motivul principal sunt rândurile aproape constante de camioane, care se formează la vama Nădlac, pe sensul de ieşire din România spre Ungaria.
Situaţia e cu siguranţă regretabilă, iar din câteva imagini publicate de cei de la DRDP Timişoara se poate vedea cum arăta acostamentul înainte de salubrizarea acestuia. Din păcate, e clar că foarte mulţi şoferi de camioane aleg să arunce pur şi simplu alături de autostradă gunoiul pe care îl generează staţionând.
Cei de la DRDP Timişoara vin cu un soi de îndemn în adresa şoferilor de camioane, menţionând că Drumul NU este coş de gunoi!. În acelaşi timp, în nicio imagine nu se poate vedea vreun coş de gunoi, unde şoferii ar putea arunca în mod civilizat acest gunoi, şi de unde el ar fi preluat cu o anumită regularitate.
Sigur, aparent pe acostamentul unei autostrăzi nu au de ce să existe coşuri de gunoi, pentru că pe autostradă nu se staţionează ca la picnic. Însă realitatea curentă arată că în aceste puncte de trecere a frontierei sunt aproape în permanenţă cozi kilometrice de camioane, iar şoferii din aceste camioane sunt uneori nevoiţi să aştepte multe ore în şir, sau chiar zile în unele cazuri.
Şi atunci când asta nu e o situaţie singulară, dar un fenomen, apare şi necesitatea asigurării unor condiţii de minimă civilizare şi salubrizare pentru aceştia, cel puţine pe sutele de metri înainte de vamă, acolo se atestă frecvent cozi aproape staţionare de camioane. Şi atunci, dacă ar exista coşuri de gunoi civilizate, acest însemn ar avea mult mai multă argumentare şi consistenţă în el.
Desigur, ceea ce spunem mai sus nu vine să justifice nicidecum aruncarea gunoiului la întâmplare. Dar întotdeauna spunem că atunci când lucrurile iau amploarea unui fenomen, trebuie căutată nu doar îndepărtarea consecinţelor, ci şi înţeles de ce apare acest fenomen. Iar în unele cazuri, munca de şofer de camion a ajuns să se transforme în zile în şir petrecute în cabină nu conducând şi transportând bunuri la destinaţie, ci aşteptând cozi birocratice şi bariere artificiale, iar asta se întâmplă şi la -15 grade Celsius, şi la +35 grade Celsius.
Şi acestor şoferi li se poate cere respectarea unor reguli minime de civilizaţie, atât timp cât această minimă infrastructură de civilizaţie există, fie ea şi instalată temporar acolo, până când se va realiza o intrare în Schengen a României şi nu vor mai exista aceste bariere birocratice. Aşa, însă, apelul celor de la DRDP Timişoara pare să indice doar spre cei care aruncă pe acolo gunoiul, fără a veni măcar acum cu promisiunea unor urne instalate.