Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Noul Rivian R3X e un soi de Niva electrică a epocii noastre, dusă la superlativ

8 Martie 2024 - 17:11
Ilie Toma
Rivian a prezentat astă noapte trei modele noi — R2, R3 şi R3X — care sunt construite pe aceeaşi platformă mai compactă decât modelele actuale Rivian şi R2 cel puţin începe de la 45 mii dolari, marcând o epocă prin care Rivian devine mult mai accesibil şi ţinteşte producţie de sute de mii de exemplare, iar apoi şi de milioane. Dar, dacă despre toate aceste premiere am scris azi dimineaţă, una din ele merită remarcată în mod special — R3X. Pentru că e probabil unul din cele mai neaşteptate, neobişnuite şi îndrăzneţe modele electrice create vreodată!
Designul şi proporţiile sale par transpuse din anii 80, ba chiar sfârşitul anilor 70! Maşina asta are silueta unor hatchback-uri din acele vremuri, dar imediat ce-i observăm roţile mari, amplasate spre extremităţi, aproape inevitabil spunem „Niva!”...
Montaţi groşi în spate, linii perfect orizontale ale spaţiilor vitrate, gardă la sol mare pe o maşină relativ scurtă — foarte multe sunt elementele comune deşi e absolut clar că Rivian n-a avut vreo intenţie de a copia cumva acel design. E vorba pur şi simplu de a aplica din nou designul car arată bine în esenţă, prin liniile sale de bază, un design care arată bine şi 2D, pe hârtie, planic. Nu e nevoie de jocul cu zeci de ieşiri voluptoase şi reliefate cum se întâmplă la un BMW X6 actual, încât ai nevoie să-ţi clăteşti privirea imediat cu altceva. E frumuseţea simplităţii inspirate, bine proporţionate.
Şi în spiritul aceloraşi calităţi de cândva Niva, care o făcea adorată la Dakar la acea vreme până şi de echipele mici şi independente, noul Rivian R3X promite să fie bun în offroad, datorită geometriei sale şi a tracţiunii integrale, asigurate tocmai de 3 electromotoare!
Nu ştim puterea exactă, însă cifrele vehiculate sugerează până la vreo 750 CP. E enorm de mult. Şi chiar dară ar fi doar 500, maşina asta tot ar fi excepţională în offroad. O geometrie atât de simplă şi bună în esenţă, cu 500-750 CP, va descoperi în această creaţie capacităţi care nu puteau fi atinse anterior nici măcar de bolizii de raliu!
Iar dacă şi suspensia a fost făcută să înghită salturi de offroad la fel cum putea face cândva Niva, atunci maşina asta va fi probabil una din cele mai adorate din lume dintre toate electricele care s-au produs până acum!
Şi spiritul retro nu se opreşte aici. La interiorul său par să fi lucrat designerii Citroen din anii 70 şi 80, care au ales culori maro, şi chiar scaune cu spaţii goale, profilate frumos.
Toată ambianţa interiorului e superbă, de fapt. Nu lipseşte aerul de hi-tech, cu un display imens pe centru, dar totul se integrează atât de armonios, încât ne arată cât de revigorante mai pot fi brizele de inspiraţie profundă în designul auto.
E acel spirit de design retro, renăscut într-un mod superb în zilele noastre, pe care am vrea să-l vede cât mai mult. Pentru că nu e deloc vorba de nostalgie aici, ci de revenirea la un design căruia îi pasă de esenţial, de proporţiile de bază, de bunul-simţ al frumosului creat prin consistentă, nu prin artificii.
Şi întrucât maşina asta ar trebui să păstreze o doză de preţ accesibil în ea, chiar şi cu 3 motoare, ea ar putea chiar să devină un model adorat şi perceput drept tangibil de toată lumea, devenind un soi de model simbol al epocii. Şi poate asta ar trebui să-i împingă şi pe cei de la Hyundai să decidă odată punerea în producţie a creaţiei lor superbe, pe nume N Vision 74.
Vrem din nou maşini cu design glorios, admirabil de la prima privire până în toată profunzimea inspiraţiei lui!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter