Noul Xiaomi SU7 e un model electric care debutează cu 5,4 milioane kilometri de teste, cu sute de maşini, şi toţi şefii au fost puşi să contribuie

25 Martie 2024, 17:13
Redacţia PiataAuto.md
La sfârşitul anului 2023, producătorul de electronic Xiaomi din China a fascinat lumea cu lansarea primei sale maşini, SU7, care s-a dovedit a fi un model electric cu o inginerie mai impresionantă decât cea noului Porsche Taycan facelift, spre exemplu, mai ales dacă luăm în considerare şi faptul că vorbim despre primul automobil al unei companii care producea electronice până mai ieri. Acum noul Xiaomi SU7 este pe care de a ajunge la primii clienţi, iar compania chinezească a anunţat că modelul a acumulat 5,4 milioane de kilometri de teste, iar la aceşti kilometri au contribuit toţi şefii companiei, pentru a testa şi şti pe propria piele ce a creat compania lor. Şi CEO-ul Lei Jun spune că a contribuit cu 3.000 km făcuţi personal de el, inclusiv într-o călătorie recentă neîntreruptă de 15 ore.
Călătoria CEO-ului a avut loc între Beijing şi Shanghai, pe o distanţă de 1.276 km, iar Lei Jun a fost singurul şofer, pentru a putea simţi în deplinătate aspectele de condus şi exploatare a maşinii, inclusiv la distanţe lungi, când intervine şi inevitabila oboseală. Acesta a condus o maşină cu tracţiune integrală, parcurgând cei 1.276 km în 15 ore, cu o viteză medie de 100 km/h, restul timpului fiind consumat pentru două opriri de încărcare a bateriei şi mici pauze de destindere. Apropo, testul CEO-ului a avut loc în condiţii de temperaturi de iarnă, prin urmare parcurgerea a aproape 1.300 km cu doar două încărcări, şi acelea incomplete, e un rezultat foarte bun.
Autonomia declarată a acestei versiuni cu două motoare e de până la 800 km, însă dacă luăm în calcul opriri pentru a încărca de la 15 la 85%, de exemplu, atunci autonomia asigurată de energia din acest interval ar fi în condiţii ideale de 560 km, ceea ce face ca cele două opriri pe distanţa de 1.276 km să fie perfect potrivite.
Toţi ceilalţi şefi, însă, au fost puşi să conducă maşina în experienţe proprii, CEO-ul fiind convins că doar aşa produsul va fi înţeles deplin de toţi cei care conduc compania. În total, doar şefii au adunat 100.000 km cu diverse maşini.
Numărul total de 5,4 milioane de kilometri a fost făcut preponderent de ingineri, însă, iar pentru a acumula acest număr în condiţii diverse de climă şi mediu au fost folosite 576 de automobile de pre-producţie. Dacă divizăm acest număr de kilometri per maşină, cifra nu e impresionantă, însă faptul că această companie chinezească a alocat 576 de maşini doar pentru teste spune mult despre amploarea planurilor pentru ea.
Şi, apropo, chinezii spun că inginerii Xiaomi au testat noul model electric şi la temperaturi de -40 grade Celsius, şi la +60 în deşert. Au urcat cu el în munţii Kunlun, la 4.768 metri altitudine, şi au fost şi în depresiunea deşertică Turfan.
Şi după atâtea teste, noul model e gata de startul oficial al vânzărilor, care e programat pentru această săptămână în China. Maşina va fi cu siguranţă unul din cele mai impresionante modele electrice chinezeşti produse vreodată, cu o viteză maximă de până la 265 km/h şi o acceleraţie de circa 2,78 secunde de la 0 la 100 km/h pentru versiunea cu două motoare.
Apropo, şi coeficientul aerodinamic e unul excepţional de bun, de 0,195, mai bun chiar decât Mercedes EQS, care se poziţiona drept cel mai aerodinamic automobil de producţie curentă la momentul lansării sale, până a fost devansat de Lightyear 0. Deci, chinezii vor concura cu liga mare cu acest model şi, la drept vorbind, au şanse să şi învingă la multe capitole.
1
13,990
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!