A fost aprobată finanţarea pentru tronsonul dintre Paşcani şi Suceava al autostrăzii A7 din România
12 Aprilie 2024, 10:34 Redacţia PiataAuto.md
Autostrada A7 din România este un şantier enorm în prezent, în care se munceşte în ritm galopant, cu sute de utilaje şi muncitori pe fiecare segment. Dar lucrările se fac până la Paşcani, acolo unde trebuie să existe un nod rutier de joncţiune cu autostrada A8. Segmentele ulterioare, până la Suceava, apoi şi până şa Siret, erau până la această etapă planificate doar în perspectivă de viitor. Ieri a fost aprobată şi finanţarea pentru tronsonul dintre Paşcani şi Suceava al autostrăzii A7.
Finanţarea aprobată cuantifică 9,2 miliarde de lei, bani alocaţi din Programul de Transport, care trebuie să acopere construcţia autostrăzii A7 cu o lungime de 62 km, între Paşcani şi Suceava, ea urmând să traverseze judeţele Iaşi, Botoşani şi Suceava.
Tronsonul de autostradă va cuprinde 72 de pasaje, mai multe viaducte şi poduri, dar şi 5 noduri rutiere, la Heci, Dolhasca, Roşcani, Dumbrăveni şi aeroportul Suceava.
Foto: Nodul rutier dintre autostrăzile A7 şi A8
Odată cu aprobarea finanţării de guvern, în curând ar trebui să înceapă şi procedurile de pregătire a licitaţiilor pentru desemnarea constructorilor şi semnarea contractelor.
Cea mai mare parte a tronsoanelor la care se lucrează în prezent pe autostrada A7 a fost atribuită asocierii Spedition UMB SRL - SA&PE Construct SRL - Tehnostrade SRL. Contractele au fost semnate în a doua jumătate a anului 2022, cu unele porţiuni prevăzute pentru inaugurare la sfârşitul anului 2024, dar marea majoritate a acestor segmente urmează a fi dechide circulaţiei în 2025.
Prin urmare, dacă s-ar ţinti un ritm similar de lucrări, cu contracte semnate în 2024, segmentul dintre Paşcani şi Suceava ar putea fi gata în anul 2027.