Nissan a dezvăluit noul Qashqai facelift, un model care seamănă acum cu modelul electric Ariya, dar rămâne la motorizări hibride

18 Aprilie 2024, 10:59
Redacţia PiataAuto.md
Nissan a dezvăluit noul Qashqai facelift, un SUV care a ajuns acum să semene foarte mult cu modelul electric Ariya, mai ales la partea frontală, dar rămâne în continuare la motorizări hibride şi mild hibride.
Qashqai era cândva un model atât de popular în Europa, încât era constant pe primele poziţii în clasamentul celor mai bine vândute. Acum, însă, Nissan Qashqai nu intră nici măcar top 10 sau top 15, anul trecut Qashqai abia reuşind să obţină locul 18 în Europa. Prin urmare, modelul nu mai e la fel de relevant şi dominant cum era cândva, iar asta se întâmplă şi deoarece Qashqai are mai puţine motorizări la alegere. Îi lipseşte-te vreun diesel dCi, care să-l facă atractiv pentru cei ce mai caută asemenea propulsoare, pe de o parte, iar de cealaltă parte nu are nici vreo versiune plug-in hibridă, cum au mulţi concurenţi, iar în Europa motorizările plug-in au cuantificat cote importante în ultimii ani.
Ei bine, noul model vine să încerce a profita de o asociere cu modelul electric Ariya în designul său, adoptând o parte frontală similară. De fapt, modificările de design frontal al lui Qashqai sunt foarte radicale, care seamănă mai mult ca un salt de la o generaţie la alta decât un facelift, iar de obicei asta e semn că vânzările mergeau atât de slab, încât era nevoie de o reţetă mai drastică.
E drept, însă, că noile modificări de design i-au schimbat substanţial aspectul, modificându-i până şi perceperea proporţiilor. Mai ales în combinaţii de două culori şi cu jante bicolore, maşina pare una absolut nouă şi aproape te face să crezi că e una electrică.
Iar Qashqai vrea cu disperare să fie perceput un model „aproape electric”, întrucât motorizarea sa hibridă E-Power a rămas în continuare să fie promovată ca una „ce dă senzaţii de condus de maşină electrică, dar nu trebuie încărcată de la priză”. De fapt, aşa cum arătam şi în testul nostru drive cu modelul de până a facelift, e vorba de o motorizare hibridă în serie, în care există un motor pe benzină, care are rol de generator de electricitate pentru electromotorul care propulsează roţile, iar bateria de doar 1,8 kWh e suficient de mică încât uneori să nu reuşească să acopere pe timp îndelungat diferenţa de putere dintre generator şi electromotor. În testul nostru, acest sistem hibrid a indicat şi un consum mai mare decât ar fi fost firesc pentru orice hibrid, iar prezentarea maşinii drept „electrică” e manipulatorie.
Ei bine, toată ecuaţia acestui sistem rămâne neschimbată, cu motorul de 1,5 litri, în 3 cilindri, care generează electricitate, la 156 CP, şi un electromotor de 190 CP. Pe lângă asta, Qashqai a mai păstrat şi două motorizări mld hibride de 1,3 litri, cu 140 sau 160 CP.
Modelul a mai promit şi o actualizare foarte necesară la sistemul său multimedia, având acum un display mai mare şi o interfaţă mai modernă.
Producţia lui Qashqai rămâne în continuare la fabrica Nissan din Sunderland, Marea Britanie.
0
1,806
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!