Producătorul ceh Tatra demarează dezvoltarea unui camion electric cu tracţiune 8x8 şi baterii, care să aibă aceleaşi calităţi legendare în offroad

11 Aprilie 2024, 20:25
Redacţia PiataAuto.md
Până şi producătorul ceh Tatra, renumit mai ales pentru camioanele sale excepţional de capabile în condiţii dificile de înaintare, a anunţat că demarează dezvoltarea unui camion electric cu baterii, care va avea iniţial tracţiune 8x8, iar ulterior formula va putea fi extinsă modular şi la 6x6, 10x10 sau alte configuraţii.
Tatra prezentat acum jumătate de an un prototip al unui camion electric cu instalaţie de hidrogen, care produce electricitatea pe baza pilelor de combustie. Anume acel camion va servi drept bază de inginerie pentru noul camion electric, doar că în loc de instalaţia de hidrogen în ecuaţie vor apărea bateriile care să stocheze electricitatea. Tatra a primit şi un grant de la agenţia cehă de tehnologie pentru a dezvolta mai repede acest camion.
Noul camion electric se va baza şi pe şasiul noii generaţii Tatra Force, lansată tot anul trecut, deci nu vorbim de un camion electric de autostrăzi, care s-ar fi bazat pe modelul Phoenix, ci unul dintre cele create pentru munci dificile, servicii de pompieri, şi chiar funcţii militare.
Întrucât camioanele Tatra folosesc un concept unic cu tub central de tracţiune, care e modular încât să poată fi adăugată practic orice configuraţie şi număr de punţi motrice, distribuind puterea către fiecare punte semiarticulată, care mai conţine şi un diferenţial blocabil, noul camion electric nu va avea mai multe electromotoare care să fie poziţionate mai aproape de punţi, ci unul singur, poziţionat în locul motorului diesel obişnuit. Iar acest electromotor va avea 789 CP, ceea ce-l va transforma în cel mai puternic camion de serie din istoria Tatra!
Electromotorul va fi cuplat cu o cutie de viteze Eaton, care va permite multiplicarea cuplului în condiţii dificile, dar şi o eficienţă în consum în condiţii mai uşoare de înaintare.
Iar deoarece camionul electric va păstra aceeaşi arhitectură a punţilor cu semiaxe şi acelaşi concept de tracţiune, şi capacităţile de trecere vor fi similare.
Producătorul ceh nu a anunţat deocamdată ce capacitate a bateriei intenţionează să asigure şi ce autonomie ţinteşte, iar aici ar putea fi una din marile provocări, or, camioanele precum Tatra Force sunt inevitabil mai grele şi, înaintând în condiţii mai dificile, ar avea şi consum mai mare, iar asta înseamnă că ar putea avea autonomie mai mică din aceeaşi capacitate de baterii. Camionul cu hidrogen, prezentat anul trecut, avea deja o baterie de 171 kWh, însă cel de serie, care va trebui să mizeze doar pe baterii, va avea cu siguranţă nevoie de o capacitate cel puţin triplă pentru a avea o autonomie decentă.
2
7,242
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!